Probleem opstarten UniFi en UniFi-Discover app na schone installatie iMac OS Catalina

K

Karina115

Guest
Gisteren heb ik OS Catalina geinstalleerd, schone installatie op mijn iMac. Waarna ik een backup terug wilde zetten. Helaas was deze backup corrupt waardoor ik alles nieuw heb moeten installeren.
Zo ook de UniFi en UniFi-discover apps. Ik heb de laatste Mac versies hiervan gedownload en geinstalleerd.
Helaas krijg ik ze niet aan de praat, en krijg ik de mededeling: Unable to load Java Runtime Environment. Betekent dit dat ik Java moet installeren om dit draaiend te krijgen? Ik vraag het voor de zekerheid omdat ik vaak lees dat je Java moet vermijden. Maar hier is het blijkbaar noodzakelijk?
 
Ik vermoed dat Java 8 32bit aanwezig is, ik lees overal dat alleen Java 8 64 bit aanwezig mag zijn
 
Ik heb serieus zelf ook al het een en ander uitgezocht wat dit aangaat . Helaas gaat dit niet op in OS Catalina. Onder Systeemvoorkeuren ga je dit niet meer vinden.
 
Helemaal onderin de systeemvoorkeuren kan ikjava zien en als ik deze open dan kan ik zien welke versie.
Dit alles op mijn macbook air geheel in de nieuwste OS catalina
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-10-14 om 22.51.06.jpg
    Schermafbeelding 2019-10-14 om 22.51.06.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 20
Hoe vreemd. Heb je een update gedaan of ook een schone installatie. Bij mij is het dus niet standaard geinstalleerd.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-10-15 om 15.16.02.png
    Schermafbeelding 2019-10-15 om 15.16.02.png
    105,2 KB · Weergaven: 12
Het is me eindelijk gelukt om Java te installeren zonder foutmeldingen. De Unify Backup opgehaald en geinstalleerd. Nu werkt alles weer naar behoren. Pffff dat ging niet vanzelf. Bedankt allemaal voor het meedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..