Vraag Netwerk

Zijltjes

UniFier
13 apr 2020
59
21
8
Graag wil ik jullie hulp / info.
Ik heb nu 2 AP LR en een cloud key gen2 plus.
Perfect spul trouwens ondanks de strubbelingen die er in het begin waren.
Ik ben er zo tevreden mee dat ik mijn oude router ook wil vervangen.
Dus heb wat info nodig.
Ik heb nu een linksys router.
Daaraan heb ik mijn qnap-nas zitten die voorzien is van 2 utp kabels
En 4 switches 8 voudig.(linksys)
En 1 switch van 5 voudig.(linksys)
Ik heb een tekening gemaakt hoe het zit.
Nieuwe kabels trekken gaat niet lukken.
Wat raden jullie mij aan om te kopen ipv mijn bestaande linksys router ??
 

Bijlagen

  • 0AE5D144-799A-4F7B-A355-6E3FE3E45E75.jpeg
    0AE5D144-799A-4F7B-A355-6E3FE3E45E75.jpeg
    464 KB · Weergaven: 40
Hoe snel is je internet verbinding? Wil je IDS aan hebben? Trek je je lijntje regelmatig vol? Dit maakt behoorlijk het verschil tussen een 3P of een 4P.
 
Hoe snel is je internet verbinding? Wil je IDS aan hebben? Trek je je lijntje regelmatig vol? Dit maakt behoorlijk het verschil tussen een 3P of een 4P.

ik heb er niet zoveel verstand van.
maar wat is IDS ?
en wat is 3P of 4P ?
 
3P of 4P -> typen Security Gateway. de 4P heeft flinke voordelen t.o.v. de 3P
IDS: Intrusion Detection System. Een manier van Ubiquity/Unifi in de USG 3P en 4P om bedreigingen van buiten af te detecteren. (even simpel uitgelegd). Deze functie vertraagt wel de doorvoer door de USG (zowel de 3p als 4p)
 
Zolang je allemaal linksys switches gebruikt kun je geen gebruik maken van een groot deel van de functionaliteit van een USG, zoals bijvoorbeeld VLANs. Als je je netwerk echt wilt verbeteren moet je misschien eerst beginnen met het vervangen van switches.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Zolang je allemaal linksys switches gebruikt kun je geen gebruik maken van een groot deel van de functionaliteit van een USG, zoals bijvoorbeeld VLANs. Als je je netwerk echt wilt verbeteren moet je misschien eerst beginnen met het vervangen van switches.

Ohhh, oké.
Dus eerst vervangen van switches en daarna de router.
Ik dacht dus andersom. ?
 
Laat ik het eens over een andere boeg gooien: wat mis je in je huidige router wat je wel hebt in de USG? Vervolg vraag: heb je wat je wel in de USG hebt ook absoluut nodig??
Als de antwoorden resp. "niets" en/of "nee" zijn, dan is het vervangen van je huidige router nu nog niet nodig.
Het vervangen van de switches voor unifi spul is:
A) verslavend (maar da's bijzaak),
B) het werkt gewoon erg netjes op elkaar,
C) instellen van VLAN's, gasten WIFi en dergelijke is "appeltje-eitje" als je een klein beetje van LAN af weet. (is mij n.l. ook gelukt ;)) ,
D) Uitbreiden van je LAN is ook erg eenvoudig, het werkt gewoon met en door elkaar.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..