Cloud key login werkt niet meer naar firmware upgrade

Volgens mij zijn er meer mensen met dat probleem:

Via SSH inloggen op de CloudKey en dan de volgende twee commando's uitvoeren:

unifi_version=$(grep -io "We do not support upgrading from 5.*" /usr/lib/unifi/logs/server.log | grep -io "5.*" | cut -d'.' -f1-3 | sort -V | tail -n 1)

if [[ -n "${unifi_version}" ]]; then rm unifi_sysvinit_all.deb 2> /dev/null; wget https://dl.ui.com/unifi/${unifi_version}/unifi_sysvinit_all.deb && dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb && rm unifi_sysvinit_all.deb; fi
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Met welke login gegevens moet ik dan inloggen? met de gegevens die ik voor we webinterface gebruik kom ik er niet in
 
Ik neem aan dat het hier om een 1st Gen Cloudkey gaat.

Normaalgesproken met dezelfde login waarmee je naar de WebGUI van de CloudKey gaat.
Als er echt iets mis is dan zou je ubnt/ubnt of root/ubnt kunnen proberen.

Als je een actuele backup van de controller hebt dan is wellicht een emergency recovery van de CloudKey de snelste optie.
 
Toevallig heb ik helaas het zelfde probleem,
Mijn account en wachtwoord werkt ook niet meer via SSH....
 
Toen de Cloudkey voor de eerste keer geconfigureerd werd, werdt er om een admin (ssh) wachtwoord gevraagt. Dit is het wachtwoord. Het is niet het wachtwoord wat je voor de gui insteld (of je moet 2 keer dezelfde wachtwoord gebruikt hebben).
Zie deze link: https://nickhitch.co.uk/the-path-to-an-ubiquiti-home-network-part-1-unifi-cloud-key en dan ergens onderaan staat Crendentials met de uitleg.

Als het goed is de ssh login naam admin en het wachtwoord wat je inder tijd ingevuld heb.

En ls je nog wel in de cloudkey kan komen, maar deze topic gaat over dat er niemand meer in kan.
Kan je in de cloudkey het wachtwoord wijzigen in het eerste scherm van de instellingen. Hier onderin kan je SSH login vinden.
Zie afbeeldingssh-admin.png
 
Bij nieuwe versies 5.1x.xx. of hoger moet je eerst enabled Advanced Features aanzetten anders zie je het account niet.
 
Ik ben goed geholpen door de eerste twee regels van Administrator Hofstede. Hartelijk dank daarvoor. Mijn Cloudkey draait weer!

Nog een toevoeging aan de opmerking van Springer. Dat is inderdaad zo : onder "Network Settings" vind je "Device Authentication".
Ook bedankt Springer!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..