Unifi AP lite

K

kolenboer

Guest
Ik heb 3 accesspoints Unifi AP lite, het wertk allemaal alleen valt de verbinding steeds weg. Ik heb dan een perfect signaal, maar toch wordt de verbinding verbroken. Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?

Bij voorbaat dank,

Gerrit
 
Beste Gerrit,

Hoe is je netwerk opgebouwd? Wat wordt er verbroken Wifi verbinding , Internet verbinding en is dit bij alle devices?
 
Ja, bij alle apparaten, ik heb vol verbinding, maar internet valt zomaar weg. Ik heb static ip, kanalen op auto gehad en verschillende kanalen. De transmit staat nu op 18, niks helpt. Ik zo ongeveer naast het accespoint, en toch valt het internet steeds weg terwijl ik dus wel vol bereik heb.
 
Maar hoe is je netwerk opgebouwd dan?

AP's rechtstreeks aan ISP Modem? of aan een andere router / modem (Wat zit er allemaal tussen)

Heb je een controller? Waar is de controller op aan gesloten of waar draait deze op?

Heeft een device met een vaste verbinding ook geen internet meer nadat je verbinding weg is?

Op het Wifi device heb je dan het wifi icoontje met een uitroep teken of twee pijltjes voor up & down.
 
Ik heb een Experiabox, maar die wifi staat uit. Allemaal verschillende ip adressen uiteraard. Alles zit rechtstreeks op de router aangesloten via een ethernetkabel. Ik heb 2 computers, met vaste verbinding zijn er geen problemen, Het bereik is nu overal supergoed, alleen valt valt het internet soms ineens uit. Ik heb bijv op de computer whatapp open staan via de telefoon. Dan krijg ik steeds een melding dat de verbinding verbroken is. Zet ik op de telefoon de wifi uit en alleen op 4g, dan blijft de verbinding gewoon goed.
 
Draait de controller op 1 van je pc's? Welke controller versie en welke firmware heb je op de AP's. Als je die melding van whatsapp krijg wat voor wifi icoontje heb je dan op je mobiel? (Welk merken gebruikje android apple devices)
 
Ja, draait gewoon op pc, maar die staat natuurlijk nooit aan. Hert is versie 5.13.29. Wifi icoontje is dan gewoon goed. Gewoon normaal. BIj de Experiabox heb ik dit nooit gehad, werkte alles feilloos. Overal staat de nieuwste versie op. Ik heb wel 1 andere accespoint van unifi, een ouder model. We gebruiken allemaal android.
 
Ik heb wel dhcp time out failure, 22 x, kan het daarmee te maken hebben?
 
Heb je in de controller het vinkje voor uplink monitor wel uitgezet? Als je dat niet doet en de PC met de controller uitzet dan schakelen de AP’s zichzelf uit omdat ze de controller niet meer zien.
 
Maar dat is het niet. Die controller software staat nooit aan
 
Onder (Classic menu) Instellingen en dan de site die je beheerd. Staat ergen halve wegen. Ook een optie qua speed test om elke 12 uur daar staat ook uplink optie in de buurt,.

Nee maar de AP's lezen wel de instellingen in.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..