Cloud Key of is er een simpelere oplossing?

Robertio

UniFier
29 feb 2020
48
8
8
Beste mede forum leden,

Ik heb met volle tevredenheid 5 Unifi AP's draaien en stuur deze nu aan met de controller op mijn laptop. Ik doe dus een beetje aan netwerkbeheer, maar echt veel kennis heb ik er helaas niet van. Gelukkig is het allemaal redelijk intuïtief bij Unifi.

Ik hoop dat iemand mij wil helpen met mijn vraag? Ik heb een 3-tal kids rondlopen die te pas en te onpas gebruik maken van het netwerk (bedraad of via Wifi), ook als ze behoren te slapen. Via de controller van Unifi kan ik ze niet controleren. Ik kan wel de mobiele apparaten in/uitschakelen op het netwerk, maar het opstarten van de controller via de browser neemt nogal wat tijd in beslag. Bovendien kan de controller alleen op een laptop geïnstalleerd worden en die staat beneden. Kortom niet handig om de kinderen te controleren als ik zelf in bed lig.

Wat is nu de beste manier om de volgende acties te kunnen doen via, het liefste via mijn telefoon met een app:
  • Zien hoe laat ze nog van het netwerk gebruik hebben gemaakt (liefst ook bedraade apparaten zoals Play station)
  • Apparaten op het netwerk in/uitschakelen
Meer wensen heb ik eigenlijk niet. Nu heb ik gelezen over de Cloud Key, maar deze heeft nogal wat issues met stroomonderbrekingen. Ik heb ook gelezen over packet capture apps op je mobiel.
Wat kan ik nu het beste doen om meer controle over mijn netwerk te krijgen? Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
 
Met een Cloudkey bereik je ook niet wat je wilt bereiken.
Unifi Network ziet er dan bijna hetzelfde uit met wat je nu via de PC doet.
Je kan in Unifi Network wel clients blocken, maar dat moet handmatig en het aanzetten idem dito.

Als je een Cloudkey neemt dan kan je het ook remote bekijken via je telefoon App.
De telefoon App alleen gebruiken kan (zonder CK) maar dan kan je de pc niet meer gebruiken (als je tenminste van de PC af wilt).

Welke internet provider heb je? Bij Ziggo kan je in het witte modem, clients blocken op bepaalde tijden. Zo deed ik dat toen ook met PS4 toegang.
 
Hi dbw,

Dankjewel voor jouw reactie. Ik heb het nu anders gedaan. Ik heb een extra netwerk aangemaakt in de controller en daar WLAN scedule ingesteld op de tijdsstippen dat ze mogen internetten via Wifi. Alle apparaten van de kids heb ik daar nu mee verbonden en het ww van het oorspronkelijke netwerk gewijzigd. Volgens mij is dit een mooie oplossing. Alhoewel het nieuw aangemaakte netwerk even niet meer zichtbaar was daarstraks? We zullen zien. Thanks voor je hulp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Hi dbw,

Dankjewel voor jouw reactie. Ik heb het nu anders gedaan. Ik heb een extra netwerk aangemaakt in de controller en daar WLAN scedule ingesteld op de tijdsstippen dat ze mogen internetten via Wifi. Alle apparaten van de kids heb ik daar nu mee verbonden en het ww van het oorspronkelijke netwerk gewijzigd. Volgens mij is dit een mooie oplossing. Alhoewel het nieuw aangemaakte netwerk even niet meer zichtbaar was daarstraks? We zullen zien. Thanks voor je hulp.
Zolang ze dan maar niet achter het wachtwoord komen van de andere Wifi.
Hoe doe je dat dan met 4G verbindingen op de telefoons?
 
Tja...dat 4g is een dingetje! Maar als ze snel door hun bundel heen zijn, hebben ze pech!
Je klinkt als een ervaringsdeskundige...hahaha.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..