Aankoopadvies Unifi beginner

Heisenberg

UniFier
17 sep 2019
10
2
3
Hallo,

Ik ben Heisenberg, 44 jaar en woon in Rotterdam.

Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouwwoning van ongeveer 220 vierkante meter, met vloeren van gewapend beton.
En helaas is de kamer die ik als werkkamer wil inrichten niet voorzien van een loze leiding.

Dus ik zoek een robuuste wifi oplossing. Ik moet kunnen werken (Skype, RDP) en de kinderen moeten ook hun ding kunnen doen.

Internet wordt geleverd door een FritzBox van XS4ALL. 100Mb glasvezel synchroon.

Nu wilde ik het volgende gaan gebruiken:

Per etage een UAP-AC-Pro
Aangesloten op een 8 poorts 150w PoE switch (extra ruimte voor uitbreidingen)
De controller software kan een op Rasberry die met een PoE hat op de switch kan worden aangesloten.

Ik denk dat dit wel gaat werken, het is wellicht overkill maar ik zie steeds meer draadloze apparaten komen.

Hebben jullie nog tips of suggesties ? Kan ik nog tegen bepaalde problemen aanlopen ?

Thanks !!
 

Bijlagen

  • 1568724784747.png
    1568724784747.png
    832 bytes · Weergaven: 30
Hallo:
Ik ben zelf ook nieuw in de UniFi wereld. Als een beetje netwerk kennis hebt dan is a piece of cake, anders zoals ik, kost een beetje pijn en moeite maar toch mijn netwerk aan het werk gekregen en ik ben super tevreden.
Over algemeen hier wordt geadviseerd voor bijv, een pro en aanvullen met lite’s, afhankelijk van je situatie. Trouwens, zelf advies niet gevolgd, ik heb een pro en een LR icm een switch en cloudkey en overal goede dekking met bijna max snelheid.
Hier zitten veel mensen met verstand van zakken dus ik denk dat op de goede plaats bent.
 
Ik heb ook een nieuwbouw huis van ongeveer de zelfde afmetingen.
Heb op de begane grond en eerste verdieping een pro hangen en dat zorgt binnen voor een mooi dekkend netwerk.
Deze hangen wel redelijk in het midden van de verdieping.
Heb nog geen switch van unifi maar wel een cloudkey.
Voor buiten heb ik ook nog een accespoint. misschien een beetje overkill maar we wilde buiten in de tuin ook goed bereik hebben.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..