Verbinding met Vlan niet stabiel

HeeBru

UniFier
3 jun 2019
54
52
18
Oss
Hallo, ik heb last van een onstabiele verbinding op een Vlan.
Ik heb een Vlan 50 voor de normale gebruikers in huis, en volgens de meldingen heb ik eenDHCP probleem, ik heb alles nagekeken maar kan zou 1,2,3 niet vinden waar mijn fout zit.
Ik denk nu dat het waarschijnlijk in de firewall zit, maar twijfel een beetje, maar dan moet ik iets over het hoofd zien.
Ik heb een VLAN 0- MGMT
VLAN 50 voor laptops, pc's, Iphone's en Ipad's.
VLAN 55 voor IOT (deze werkt perfect)
VLAN Guest werkt ook perfect.

Het netwerk bestaat uit USG 4P, 3x Switch 8-60w een AP-nanoHD en een AP-AC-LR en een cloudkey gen 1
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2020-03-23 20.46.47.png
    Schermafdruk 2020-03-23 20.46.47.png
    76,9 KB · Weergaven: 27
  • Schermafdruk 2020-03-23 20.47.09.png
    Schermafdruk 2020-03-23 20.47.09.png
    85,3 KB · Weergaven: 21
Heb je echt merkbare problemen met apparaten op dat VLAN? Zo niet zou ik deze meldingen negeren.

Deze meldingen in de controller zijn niet echt betrouwbaar en in de beta’s zie je ook fixes om onterechte meldingen te elimineren.
 
Ik merk er eerlijk gezegd niet echt iets van, en het viel mij op dat ze alleen voorkomen op mijn MacBook, op de verbindingen van andere zie ik ze niet opkomen.
En hij is maar heel kort 0% en dan gelijk weer 90 of hoger.
Maar als ik een probleem zie wil ik wel graag weten wat er aan de hand is.
Maar bedankt voor je reactie, ik hou het in de gaten.
 
Ik had dit soort meldingen ook in mijn oude huis. Daar had ik minimaal 128 draadloze netwerken (geen scanner gevonden die er meer aan kon) op de 2.4G band. En slechte wifi ervaringen, vooral tussen 16:00 en 23:00. Ik kon naast de Ap gaan zitten, maakte niet uit. om 03:00 werkte het dan weer perfect.
Verhuisd, en nu zie ik 8 draadloze netwerken (waarvan 3 van mij ;) ) en heb NOOIT dit soort meldingen meer. De ervaring is nu constant minimaal 95%, maar meestal 98~100. Al heeft @Hofstede me op het hart gedrukt om aan deze score niet teveel waarde te hechten.

Mijn conclusie: te druk op die 13 kanalen in mijn oude huis.
 
Hoi,
De powersave op mijn macbook is het niet.
Mijn MacBook draait op 5G verbinding en daar zijn er maar 4 detecteerbaar van in mijn buurt, tegen de ruim 80 in de 2,4G ik heb er daarvan zelf 4 in combi 2,4 & 5.
Wat ik inmiddels nu ik er op ben gaan letten, even een hele kort drop in de verbinding heb, en ik zit ruim 3 meter van de AP-nano-HD.
Het is gewoon werkbaar maar het viel mij gewoon op.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..