mail instellingen juist maar krijg melding

marcelnooijen

UniFier
18 mei 2019
65
4
8
Dit is de melding die ik momenteel krijg: Er was een probleem met het verzenden van de test e-mail naar mncrowman@hotmail.com. Vanwege onbekende redenen is het niet mogelijk om e-mail te sturen. Dit had ik voor de nieuwe installatie ook zo ingesteld en werkend maar nu krijg ik dit dus. Wie kan mij helpen??
 

Bijlagen

  • Knipsel1.JPG
    Knipsel1.JPG
    36,7 KB · Weergaven: 37
  • knipsel2.JPG
    knipsel2.JPG
    15,6 KB · Weergaven: 37
Quote van Google:
"
Gmail SMTP setup settings:
  1. SMTP username: Your Gmail address.
  2. SMTP password: Your Gmail password.
  3. SMTP server address: smtp.gmail.com.
  4. Gmail SMTP port (TLS): 587.
  5. SMTP port (SSL): 465.
  6. SMTP TLS/SSL required: yes."
Misschien nog eens goed kijken naar je username (met @gmail.com dus!) en je wachtwoord opnieuw intikken?
Probeer ook eens poort 587 i.p.v. 465? (TLS ipv SSL)
 
ja alles staat het zelfde alleen heb ik inderdaad @gmail er achterstaan
heb je wel in gmail de vraag gehad of je het wil toestaan ?
 
Met de laatste controller versie is er een probleem met het testen van de mail. De test email functie werkt niet, maar het sturen van mail door de controller werkt wel.
 
Inmiddels werkt het e-mail systeem weer naar behoren dankzij deze tip! Bedankt nogmaals. Echter ben ik weer terug gegaan naar de classic mode en als nog een test bericht gestuurd die nu ook gewoonweg weer werkt? Had het een zetje nodig misschien??
 
Ik heb geen idee, welke versie draai je nu dan? Beta CK 5.13.9 doet het nog steeds niet vanuit classic menu.
 
Hallo: Op mijn UDM met 5.12.60 krijg ik geen e-mail berichten van client alerts terwijl de mail server goed werkt (ontvang test e-mail). In mijn dashboard zie ik wel "EVENTS" maar bij "ALERTS" helemaal niks. Wat is eigenlijk verschil tussen "EVENTS" en "ALERTS" en is dit een mogelijke verklaring waarom ik geen e-mail berichten ontvang (omdat er geen ALERTS" zijn).
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..