us-16-150 werkt niet met NS-W nanoswitch

Ja als je beide hebt getest is het vreemd heb je een zelf gemaakte kabel of een kant-en-klare??

Ivm mogelijk aders verkeerd aan gesloten tia A / B
 
Nee heb overal dezelfde patchkabels gebruikt kant en klaar https://www.netwerkkabel.eu/nl/netwerkkabels/cat7-kabels/ en zelfs met verschillende lengtes. Zit nu vanaf patch pannel (althans die moet ooit nog een x gemaakt worden ;)) van meterkast naar de schuur dat is een meter of 20 (cat 7a https://www.netwerkkabel.eu/nl/s-ftp-cat-7a-1500mhz-netwerkkabel-stug-100m-koper-halogeenvrij.html ) afgemonteerd met cat8a Keystone jacks https://www.hardwarewebwinkel.nl/ka...k-rj45-keystone-jack-cat81-ghmt-verified.html Deze kabel en kesystones gebruik ik ook voor in de muur. Tot op heden geen problemen mee gehad alleen gevloek van de electricien die de kabel moest trekken in het nieuwehuis ;)
Maar dat zegt nu niets over waarom nanoswitch niet zou werken.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook raar.
De nano werkt wel met een (Ubiquiti) midspan injector, maar niet met een 16p-150w 24v Passive of een endspan injector.

Rechtstreeks aangesloten op de 16p PoE Switch branden er geen ledjes op de nano switch en het portnummer op de 16p switch blijft zwart.

Ik heb gemeten 24v passieve geeft spanning op pins 1,2 en 3,6. eerlijk gezegd heb ik 4578 niet gemeten, dus het zou kunnen dat er spanning opstaat.
In dat geval stopt de nano ermee als er op 1236 spanning staat. De werkende injector geeft in ieder geval geen spanning op 1236


Mijn conclusie is dat MIJN nanoswitch het alleen doet met een midspan injector, dus pins 4,5 en pins 7,8. ,MIJN nano doet niets als er (alleen) spanning staat op de pins 1,2 en 3,6. Dit kon ik niet terugvinden in de documentatie van de nano.

Met een injector aan de ingang doet de nano het dus wel, maar als ik aan de uitgang van de Nano weer een injector plaats omdat één injector te kort vermogen geeft, dan stopt de Nano er ook mee.
 
Of de 24V van de switch doet het niet.
De 24v van de switch is gemeten en dat klopt.
Rechtstreeks aangesloten op een camara werkt het goed, dus de spanning is er.
Alleen als ik de nano switch er tussen plaats, werkt het niet meer.
 
Ja als je beide hebt getest is het vreemd heb je een zelf gemaakte kabel of een kant-en-klare??

Ivm mogelijk aders verkeerd aan gesloten tia A / B
Het zijn gekochte kabels. Ik heb meerdere getest.
Ik heb de nano switch naar de winkel terug gebracht en daar gaan ze ook testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
De Nanoswitch is teruggebracht naar de winkel, die hebben de switch teruggestuurd naar de leverancier.
Ik hoop daar nog bericht van te krijgen, of dat ze het resultaat op dit forum schrijven.

De bedoeling was om de Nano switch in te ruilen voor een US-8-60W.
Tot mijn verbazing vertelde men in de winkel dat deze switch alleen 44v passief PoE (802.3af ) heeft.
Ik had dat niet verwacht en het klopt wel helaas.
De Unifi US-8-60W kan dus niet werken met UniFi AP en UniFi camera's.
Ik vind het toch raar dat Ubiquiti gekozen heeft voor de halve spanning, er is toch 4 keer hogere vermogens verlies in de kabels.

Volgens PcRene kan een usw-flex wel werken, dat geloof ik ook, gezien de specs ( 802.3af/at/bt).
Maar door alle problemen met de Nano wilde ik de zekerheid, dat ik dit weekend een werkend systeem krijg.
Daarom komt morgen(Zat.08-02-2020) een US-8-150W switch, die kan zeker op 24v Passief gezet worden.
 
Ik snap je verhaal niet helemaal. Een US-8-60W kan zeker wel een Unifi AP voeden en ook Unifi camera's. Alleen niet de heel oude modellen die nog met 24V PoE werken. Dat is een norm die langzamerhand verlaten wordt.
Als je een 24V PoE apparaat wilt voeden kun je ook een INS-3AF-I-G gebruiken waarmee je de 802.3af omzet naar 24V.
 
Mijn vrouw wil ook wat, ze ziet apparatuur als noodzakelijk kwaad. Dus alles zo compact mogelijk en geen losse apparaten .
Daarom wil ik er geen injectors of spanning converters gebruiken en bovendien is er ook een switch nodig.

Ubiquti levert nog steeds grotendeels 24 volt modellen uit, er zijn slechts enkel modellen met 48 volt..
Alles wat is heb aan UniFi apparatuur is nieuw gekocht eind vorig jaar, begin dit jaar.
Dat zijn geen heel oude modellen, maar volgens mij op dit moment de meest verkochte modellen.
 
@Aad: Ik denk toch echt dat je zaken iets door elkaar haalt.

De Unifi lijn ondersteund al vele jaren 802.3af, dat is dus actief 48V PoE.

Als ik naar jouw lijstje kijk:

1 us-16-150 (switch)
3 uap-acm (AP)
1 uap-uap-ac-pro (AP)
1 uvc-g3-bullet (camera)
1 uvc-g3-af (camera)


Zijn dat allemaal apparaten die 802.3af ondersteunen. Nogmaals, dat is dus actief 48V PoE. Sommige van die apparaten ondersteunen daarnaast ook passief 24V PoE, de oude standaard.

De enige uitzondering daarop (die alleen 24V ondersteund) is de ns-w (Nano switch) . Maar dat is dan ook geen model uit de Unifi lijn
 
@Aad: Ik denk toch echt dat je zaken iets door elkaar haalt.

De Unifi lijn ondersteund al vele jaren 802.3af, dat is dus actief 48V PoE.

Als ik naar jouw lijstje kijk:

1 us-16-150 (switch)
3 uap-acm (AP)
1 uap-uap-ac-pro (AP)
1 uvc-g3-bullet (camera)
1 uvc-g3-af (camera)


Zijn dat allemaal apparaten die 802.3af ondersteunen. Nogmaals, dat is dus actief 48V PoE. Sommige van die apparaten ondersteunen daarnaast ook passief 24V PoE, de oude standaard.

De enige uitzondering daarop (die alleen 24V ondersteund) is de ns-w (Nano switch) . Maar dat is dan ook geen model uit de Unifi lijn
Weer wat geleerd.
Ik dacht dat deze apparaten PoE+ waren en dat de werkspanning 24 volt was.
De nano-swich is dus echt een uitzondering.
Gelukkig werken ze wel op 48 volt, want 1 AP moet gevoed worden door een 50 meter kabel en ik vreesde dat er teveel spanning verlies zou zijn.
 
Met de 802.3af standaard kun je tot 100 meter. dus 50 meter is geen enkel probleem.
 
Gisteren in de winkel geweest om een us-8-150W op te halen.(Procom Klazienaveen).
De leverancier heeft de nano switch getest en er mankeerde niets aan.
Daar vertelde ze me dat de nano switch alleen werkt via een midspan injector, voeding uit de switch werkt niet.
De nano switch is geen lid van de UniFi familie en werkt daarom ook niet.
De nano swich kon ik probleemloos inruilen.

De Us-8 werkt prefect en zonder problemen. De AP op de 55 meter oude slechte kabel werkt ook perfect.
Wel een klein probleem gehad met topology (us-8 stond op rstp). maar zo heb ik weer wat geleerd.

Achteraf denk ik dat het idee van mij toch niet goed was, de us 16 switch zou de nano moeten voeden via een 35 meter kabel.
De nano switch moest 2 camera's met led extenders voeden en een uap-ac-m via een 55 meter kabel.
Samen is dat 90 meter, dat had met 24 volt waarschijnlijk niet gegaan en had ik de uap-ac-m ook een aparte injector moeten geven.
En ik weet niet of dat gaat.


Dank voor iedereen voor het meedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..