Gen 1 stroomuitval

  • Beste gast, registreer een account en krijg zo volledig toegang tot het UniFi forum!
  • Adverteren op het Nederlands UniFi Forum? Vraag naar de mogelijkheden via ons contact formulier.

costatv

Lid
Unifier
2 jul 2019
3
1
3
goedemorgen.
ik woon in spanje en heb regelmatig stroomuitval. mijn cloudkey verliest dan gegevens om bv inte loggen via fb. als ik dan een back up ga gebruiken werkt mn fb check in nog steeds niet.in de wifi lijst blijft ik wel de naam zien maar als er iemand wil inloggen zegt bv de telefoon internet niet beschikbaar.
is er iets dat ik over het hoofd zie??
alvast bedankt
 

Hempie

Administrator
Unifier
30 jan 2018
476
231
66
Is het overwegen van een UPS een optie? Je apparatuur knapt er niet van op om vaak een harde shutdown te krijgen. Piekbelasting kan je apparatuur beschadigen. Ook loop je steeds een risico op een corrupte database.
 
  • Like
Waarderingen: costatv

unipro

Lid
Unifier
3 jul 2019
4
2
3
3rd byte on the left
Stroomuitval voor de Cloud Key 1e generatie is altijd een issue. Daarom hebben ze in de 2e generatie ook een kleine accu ingebouwd om dat probleem te omzeilen.
Als de stroomuitval telkens van korte duur is (enkele minuten), dan zou ik gaan voor 1 of meerdere UPSsen. Op die manier kun je ook de andere apparatuur beschermen tegen de stroomuitval en blijft alles netjes in de lucht.
Gaat het vaker om langere periodes, dan zal een UPS ook hier niet helpen, want die kan de Cloud Key niet downbrengen zodra de accu van de UPS bijna leeg is. In dat geval kun je beter een Cloud Key van de 2e generatie overwegen.
 
  • Like
Waarderingen: costatv