Cloudkey Gen2 vs NVR

mchp92

UniFier
1 feb 2018
417
78
28
Bourgondisch Brabant
Ik orienteer me op een webcam configuratie. Zat initieel aan de nvr 2tb te denken. Maar zie nu dat CKGen2 ook adverteert met connectivity voor cams. Heeft de CK2 vergelijkbare (opname) mogelijkheden als de nvr? Wat zijn de essentiele verschillen?

Ik wil 2-3 cams buiten hangen die obv beweging beelden opnemen. Dit nav ongewenst bezoek in de auto van mijn vrouw een paar nachten geleden

Dank voor reacties alvast.

Oh, btw, ik heb al een uitgebreide unifi config (usg, 5x 8p poe switch, 3x ap, CK). Om de reden kijk ik vooral naar unifi en niet bv syno oid
 
Bij Synology ben je beperkt in het aantal gratis camera's, daarna gaat elke extra camera je geld kosten aan een licentie. Deze licenties zijn ook nog eens beperkt over te zetten naar een nieuwe Nas. Zo ga je idd wat sneller ergens anders kijken. Ik zou ook voor UniFi kiezen. Helaas is de Gen2 hier nog niet via de reguliere weg te verkrijgen. Ook ik zit te wachten op dit leuke speeltje. :cool:
 
Als ie er straks is, doet ie dan ongeveer t zelfde als de nvr kan (naast controller zijn natuurlijk)?

Ja had idd al gezien dat syno daar heel beperkt in is. Die vallen snel af denk ik
 
De NVR draait de “oude” Unifi Video software, de UCK G2+ het nieuwe Unifi Protect.

Momenteel is Unifi Protect nog beperkter in functionaliteit, maar UBNT zet nu vol in op de ontwikkeling van Unifi Protect en voor Unifi Video komen er alleen nog bugfixes en beperkte updates in functionaliteit.

Ook is Unifi Protect nu nog alleen beschikbaar op de UCK G2+ maar er is wel toegezegd dat men in de toekomst de bestaande NVR zal kunnen upgraden naar Protect.
 
Aangenomen dat ik (qua beschikbaarheid in NL) straks voor de keuze sta, welke zou je dan adviseren? Tot nu toe leest t alsof de CKGen2 een beter toekomstpad heeft. En goedkoper is.
Daarmee dus in alle opzichten betere deal?
 
Ik zou nu zelf niet meer in een NVR investeren en wachten op de UCK G2+. Tenslotte is de NVR qua hardware ook al een stuk ouder en minder krachtig.

Als je toch haast hebt met de aanschaf van de camera’s zou je de Unifi Video software ook tijdelijk zelf op een oude computer kunnen installeren.
 
Volgends deze site beschikbaar voor een goeie € 300,- medio Januari 2019. (Zal nog wel aangepast worden)

1543135984231.png

Via Amazon

1543137213021.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
In de VS voor $199
Maar dat is wel exclusief belasting en wat ze daar nog meer heffen.

Pittig prijsje maar ik móét er eentje hebben :banana:
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Als de gen2 plus uitkomt, ga ik er ook 1 aanschaffen, heb nu de nvr 2tb, en de unifi controller staat op mijn Synology 1812+.
Ze zijn wel prijzig, maar het verschil tussen de gen2 en de gen2 plus is dan weer erg klein.
Ik verwacht de gen2plus straks voor €289 te kunnen aanschaffen.

Ik ben nu bezig om de Syno wat te ontlasten. Binnenkort gaat domoticz naar een pi met PoE en de unify controller gaat er ook af. Unifi software ivm het stug achterlopen met update's.
De domoticz install omdat anders de syno niet meer gaat slapen, scheelt toch weer een 400 kWh op jaarbasis. Dus mocht er iemand tegen die tijd een 2e hands nvr willen.... ;)
 
De G2 heeft geen HDD en geen Unifi Protect software. Dus alleen de Unifi Controller. Er past ook geen HDD in.

M.a.w. De G2 is alleen voor de Unifi Controller, de G2+ voor Unifi Controller + Protect.
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Waar baseer je dat op?

de meeste NL-prijzen, van de unifi reeks, zitten in euro's gemiddeld 10% onder de dollar prijs in de ubnt store. Soms 20% andere bijna gelijk, maar ik zie geen producten die hier 2x zo duur zijn in euro's, dan daar in dollars.
In die lijn der verwachting, denk ik dat de prijs van 289 voor de plus en de 250 voor de gewone versie een mooie intro prijs gaat worden. Met op termijn een price drop bij voldoende beschikbaarheid.
 
Als de gen2 plus uitkomt, ga ik er ook 1 aanschaffen, heb nu de nvr 2tb, en de unifi controller staat op mijn Synology 1812+.
Ze zijn wel prijzig, maar het verschil tussen de gen2 en de gen2 plus is dan weer erg klein.
Ik verwacht de gen2plus straks voor €289 te kunnen aanschaffen.

Ik wil er dus ook wel 1.. Maar misschien zijn er meer liefhebbers en kunnen we nog meer korting krijgen :)

Rene



USG 4P pro, switch 16 150W, 2x switch 8, 3x AP AC Pro
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..