Backup CloudKey

mchp92

UniFier
1 feb 2018
417
78
28
Bourgondisch Brabant
Ik kan in Settings backup schedules inzetten voor de controller. Bijv elke maandag 1200. Maar hoe kan ik “nu” een backup starten? Lijkt geen knop voor te zijn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Goeie vraag! De enige workaround die ik kan verzinnen - wat enigszins op een back-up NU commando lijkt - is het volgende:

1. Check je klok - nu 08:35

2. Zet je Occurrence op 5 minuten later - dus 00:40

ScreenCap 2018-02-02 at 08.36.04.png

3. Klik Apply Changes

4. Je eerstvolgende back-up (NU) begint dan ook 5 minuten later.

5. EDIT: Let op! Tijdens het back-uppen is mijn CloudKey even tijdelijk niet meer beschikbaar - [cmd]+[r] - en dat lijkt me een bug:

ScreenCap 2018-02-02 at 08.40.31.png

6. En het eindresultaat:

ScreenCap 2018-02-02 at 08.41.16.png

Succes!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Thanks
Dacht ook al aan zoiets
Heb mn backup schedule aangepast zodat de backups net voor t weekend gedaan worden. In de weekends zit ik meestal te klooien dus heb dan m mooi rollbackpunt


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Via unifi chat opl gevonden: op settings>maintenance is een knop “download”. Die zet een .unf config file op je pc. Ik had eigenlijk een backup oid op de CK verwacht, waar ook de scheduled backups komen. Maar zo werkt t blijkbaar niet


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
^^^^ Dat komt mij wel logisch voor. Als bijvoobeeld je CK is gecrashed en je moet deze resetten, dan is het natuurlijk goed om de config back-up op een andere plaats neer te zetten dan op je CK zelf. Vervolgens ga je dan je CK restoren vanaf je PC/Mac.

Mooi dat je dit even hebt gecheckt! [emoji41]
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..