sites blokkeren op guestlan

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Avond,

Is het mogelijk om op het guestlan downloadsites/onlinemoviessite te blokkeren?
Ik heb er één die constant op gomovies.sc zit (en deze url wijzigt best vaak). Maar hij weigert een VPN te gebruiken.
Enne gomovies lijkt me niet geheel legaal
Kan zoiets geregeld worden? Het liefst natuurlijk op alle vergelijkbare sites, want hij vind natuurlijk bijna gelijk een vervanger voor.........

Thx
 
Je kunt niet een specifieke website blokkeren, maar als het een DPI categorie is kun je die wel blokkeren. Maar dat geldt dan wel meteen voor alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: rodio
Ik heb een losse RPi 3 voor m'n domotica, hier draai ik ook Pi-Hole op, scheelt niet alleen een berg vervuilende reclame over je netwerk maar je kan ook domeinen blacklisten. Wellicht ook iets voor jou om dit zo aan te pakken. Niet goed schiks dan maar... :LOL:

1547458104781.png


Onder "Instellingen" geef je de DNS het ipadres van je Pi-Hole op. In mijn geval dus 192.168.1.118

1547462161480.png
 
Hier ook pihole aan mn unifi. Werkt als n zonnetje. Weg met reclame. In beginfase was t ff tweaken om spotify en zonwat dingen goed te krijgen (paar domeinen whitelisten). Daarna geen centje pijn meer. Ook geen knipperende shit meer op t scherm waar je spontaan van in een coma geraakt.

Door “jouw” domeinen te blacklisten in pihole kun je ook dat buiten houden
 
  • Leuk
Waarderingen: rodio en Hempie
Dat probleem heb ik dan weer niet.
Als echte puber gebruikt ie alles (iPhone en laptop) razend snel, maar weet ie niet hoe het werkt.
Hij snapt nog steeds niet hoe ik weet dat hij thuis is => verschillende keren uitgelegd/laten zien (domoticz met iDetect en/of de unifi-app)
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Ik heb er nooit issue's mee gehad omdat het naast elkaar zou draaien, je kan in domoticz pi-hole toevoegen zelfs :p
 
Ik zat te kijken => docker => heb een DS916 :cool:
Maar eens kijken of ik het daarop werkend krijg.
Als dat bevalt zal ik naar een permanente oplossing gaan kijken:
  • losse RPi
  • bij domoticz op RPi, maar ik hou ervan om alles 'los' te hebben
  • in docker houden, al zit mijn docker redelijk vol
 
Het zou beter zijn als dit straks gewoon in de UI van de USG controller zit :cool:
Tevens kijk ik voor een Homey als vervanger voor Domoticz
 
Ik rommel thuis eigenlijk niet zoveel met domotics maar dat is omdat ik dat al de hele dag op het werk doe, maar dan in het groot. Besturing van turbines, verpakkingsmachines, stoomketels, pompstations, noem maar op ... [emoji6]
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Ah zo leer je nog eens wat je forumvrienden zoal doen. Ik doe datalogistiek en datawarehousing bij een financiele instelling. In (ver) verleden software gebouwd om oliereservoirs door te rekenen
 
En uiteindelijk Pi-Hole op een extra RPi gezet. Ik ben toch niet zo'n voorstander om verschillende apps op één device te zetten.
20 min werk, en eerste indruk......... makkelijke installatie, goede/makkelijke integratie in Domoticz (zie screenshot :cool:)
Nu heb ik de DNS nog alleen op mijn Mac aangepast, dus nog niet in het netwerk gezet.
Eerst maar even testen wat alles op mijn laptop gaat doen.

Na de installatie denk ik toch wel dat dit zonder problemen naast Domoticz op de RPi zal draaien

Keep you posted.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-01-15 om 20.39.27.png
    Schermafbeelding 2019-01-15 om 20.39.27.png
    149,8 KB · Weergaven: 58
  • Schermafbeelding 2019-01-15 om 20.45.18.png
    Schermafbeelding 2019-01-15 om 20.45.18.png
    128,5 KB · Weergaven: 59
  • Leuk
Waarderingen: Hempie en mchp92
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..