ap switch soms niet over naar 5 Ghz

Bercie

UniFier
10 feb 2020
34
5
8
ac pro, ac LR, Buiten ap cloudkey G2

Als ik van boven naar beneden loop en dan naar de tuin springt hij som naar 2.4 ghz ipv 5 ghz, bij voorkeur wel aangeklikt 5 ghz ik heb een iphone (ik heb ook apparaten die 2.4 ghz gebruiken.

Ik hoor het graag hoe ik dit kan verhelpen,

groet Berco
 
Als het signaal minder wordt is het logisch dat die naar een sterker signaal overschakeld.

Wat ik heb gedaan is gewoon een apart 2.4 en een apart 5ghz wifi netwerk aangemaakt. Inloggen op 5ghz netwerk en dan 2.4ghz laten vergeten.
Nooit meer last van overschakelen. (kan dan natuurlijk wel zijn dat je in de tuin een wat minder signaal hebt, maar dat moet je dan even testen).
 
Wat veel mensen niet beseffen is dat de reikwijdte van 5 GHz lang niet zo groot is dan 2.4 GHz. Als je telefoon overschakelt naar 2.4 GHz is daar een reden voor: De betrouwbaarheid / kwaliteit / performance van het 2.4 GHz WiFi signaal is dan beter.
Het is niet per se zo dat 5 GHz altijd beter is.
Daarom is in feite het scheiden van netwerken in een 2.4 en 5 netwerk niet verstandig. De client heeft zelf de intelligentie om te bepalen wat het beste is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZaanMan
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..