Traag sinds laatste update

J

jphermans

Guest
Heb afgelopen zaterdag alles een update gegeven en met alles bedoel ik volgende zaken:
  1. UniFi Security Gateway 3P - 4.4.44.5213844
  2. UniFi Switch 8 POE-150W - 4.0.54.10625
  3. 2 x UniFi AP-AC-Lite - 4.0.54.10625
Maar sindsdien is mijn snelheid achteruit gegaan daarvoor gaf die in een speedtest aan +/- 180 - 190, nu is dat maar een 70 - 90 meer.
Wanneer ik wifi gebruik van de ISP (telenet) dan is het wel goed, dus het ligt aan de unifi installatie.
Kan iemand tips geven om de snelheid weer omhoog te krijgen. Hieronder een screenshot van instellingen AP.

Screenshot 2019-08-12 at 17.13.14.png

Screenshot 2019-08-12 at 17.13.38.png
 
Nee, staat niet op AUTO, had eens ergens gelezen om dat niet zo te zetten.
Zal het eens aanpassen. Lijkt niet veel te veranderen aan de snelheid. Snelheid via Unifi.

Screenshot 2019-08-12 at 18.36.00.png

Nu rechtstreeks wifi van de modem:

Screenshot 2019-08-12 at 18.35.49.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verbind met 5G maar heb het gevonden op één van de AP stond het volgende nog uit "Sta meshing met andere access points toe" en nu is de snelheid terug goed. Weet zelfs niet waarom deze niet meer aan stond.
 
Deze optie moet absoluut uit staan voor access points die bedraad verbonden zijn met je netwerk.
Ik denk eerder dat door de wijziging je de configuratie van de AP opnieuw geschreven hebt en dat dat het probleem verholpen heeft.
Ik heb deze optie ook overal uit staan en ik haal mijn volle internetsnelheid via WiFi:

236c8a7ce106e3de45fb1205ffb47045.jpg
 
Heb ze nu op beide uitgezet en nu is de snelheid weer trager. Een ander idee hoe op te lossen.

Screenshot 2019-08-12 at 18.57.10.png
 
Nee, geen idee.
Het kan natuurlijk een bug zijn, maar dan wel een hele rare. Die heb ik bij de beta niet langs zien komen.
 
Zal eens verder zoeken op Engelstalig unifi forum. Alvast bedankt om mee te zoeken.
 
Je kunt ook nog de snelheid vanuit de controller app testen. Daarmee meet je snelheid tussen je device en AP en niet de internetsnelheid.
 
Precies, dus daar haal je de snelheid wel. Dus de snelheid van je device naar AP en je lokale netwerk (controller) is dus goed. Er is dus niks mis met de AP zelf.
 
Die staat uitgeschakeld. Had in het verleden al opgemerkt dat dit vertraagde.
Toch bedankt ?.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..