UDM

Ok, je bedoelt dus bij 1 gb data verbinding worden alle 8 kabels vereist, ongeacht poe?
Ik dacht altijd van minimaal 2 aders zullen wel voor de stroomverzorging zijn.
 
Electrodoc Pro is een handige app om van alle stekkers de pinout te zien en deze app heeft nog meer leuke hulpmiddelen.
 
Is een koperkabel. De 1gb verbinding dat begrijp ik niet. Hoe moet ik dat controleren?
@Phil1965 zou je nog de vraag kunnen beantwoorden of je kabel 100% koper is of dat het een CCA Koper Aluminium kabel is? je het ook nog CCS dat is koper met staal en in het geval van de laatste 2 CCA en CCS kabel kun je problemen krijgen met PoE omdat er teveel verlies op de kabel ontstaat en dat verklaart jou probleem namelijk.

Op onderstaande site staat nog een mooie uitleg hoe het allemaal in elkaar zit.

 
Laatst bewerkt:
Nogmaals alles gecontroleerd. De kabel heb ik overgenomen van een collega op het werk. Was een overschot van zijn verbouwing en inderdaad ... toch een CCA kabel. Dat zal kabel vervangen worden of een voeding voorzien bij de AP. Ik stel mij dan wel de vraag als een poe adapter die constant onder spanning staat die op de zolder ligt of ingebouwd wordt in een verlaagd plafond, dit wel een goed idee is. Voor mij was dit onbekend terrein, niet genoeg geinformeerd. Damn ... Bedankt voor het goede advies.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dbw en LTAX04
Ik zie dit vaker bij klanten want de meeste mensen letten op de centen en dan kopen ze goedkope kabel en later ondervinden ze de nadelen van goedkoop ;) maar in jou geval heb je de kabel gekregen maar ik zou in jou geval gewoon voor de wat beter (duurdere) kabel gaan want je ziet wat er kan gebeuren (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Nogmaals alles gecontroleerd. De kabel heb ik overgenomen van een collega op het werk. Was een overschot van zijn verbouwing en inderdaad ... toch een CCA kabel. Dat zal kabel vervangen worden of een voeding voorzien bij de AP. Ik stel mij dan wel de vraag als een poe adapter die constant onder spanning staat die op de zolder ligt of ingebouwd wordt in een verlaagd plafond, dit wel een goed idee is. Voor mij was dit onbekend terrein, niet genoeg geinformeerd. Damn ... Bedankt voor het goede advies.
Zoals ik al eerder aangaf zou ik gewoon voor een beter 100% koper kabel gaan want dan hoef je niets in te bouwen met alle risico's van dien en mocht je in de toekomst een PoE switch kopen dan kun je die PoE injector gewoon er tussenuit halen.
 
Bijna elke winkel wel zolang je maar oplet dat er bijstaat dat het 100% koper draad is.

Ik weet niet hoeveel je nodig hebt maar hier onder Cat 6 100% koper kabel.
Je kunt ook voor nog betere kabel gaan maar Cat 6 is voor een huis meer dan genoeg.

 
Laatst bewerkt:
Welke online winkels bieden goede kabels aan? Of beter naar een lokale verdeler gaan.
Een kant en klare kabel van die lengte ga je waarschijnlijk nergens vinden.
Online genoeg te koop.

Als je kabel ook langs 220v gaat dan zou ik een FTP nemen (of S/FTP)
 
Als ik nu terug het werk doe van een koper kabel te plaatsen zou ik een betere kabel kunnen nemen. Dan spreken we over een cat6a? Is afscherming aangewezen, ftp dan?
 
Ik heb hetzelfde gehad. Ik wilde een G4 bullet camera bij plaatsen. Ik had toen mijn standaard doos CAT6E (volledig koper) op.
Ik heb toen bij de plaatselijke bouwmarkt een ring CAT6E gehaald. Was wel CCA ( Copper Cladded Aluminium) want er was niets anders maar ik dacht 35m zal toch wel gaan. CCA lijkt koper als je het ziet omdat er een dun laagje koper op de aluminium kern zit.
Helaas, hetzelfde verhaal, kabel getest geen probleem alles goed 1Gb verbinding met de laptop maar met de G4 camera er aan gewoon geen verbinding. Het gele 100Mb lampje op de switch knipperde af en toe maar verder niets.
Twee dagen later de kabel vervangen door echte kabel en alles foutloos.
Lesje geleerd. Gelijk doos van 300m gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: LTAX04 en dbw
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..