De juiste fiber kabel

Serge

Brons
UniFier
15 jan 2019
111
39
28
Ik wil mijn USG verplaatsen van de woonkamer (waar de glasvezel binnenkomt) naar de andere kant van het huis.
Nu ben ik op fs.com op zoek naar de geschikte kabel maar zie door de bomen het bos niet meer.
De kabel die nu vanuit de muur de unify switsch in gaat is er een met de volgende specificaties " SC/UPC-SC/UPC-3.0mm-SX-LSZH-2M-Armored".
Kan iemand die beter bekend met de materie is deze of een geschikte wel op de bewuste site vinden?
 
Laatst bewerkt:
Met uit de muur bedoel je dat glasvezel kastje?
Als dat een SC/APC connector is, een groene zi ik met Google, dan neem je toch dezelfde kabel maar langer?
Kan je in dat kastje om een andere kabel erop aan te sluiten?
Ik kan er wel in, is niet verzegeld, en is zit een koppelstukje in waar je de glasvezel in doet.
Ik had 2 meter maar nu 10 meter een verdieping hoger.
Ik zie deze staat bij fs.com
sc-apc.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
hmmm heb nog niet geprobeerd in dat kastje te komen. Het is meer een beveiligings plaat maar dan uit de kluiten gewassen gammel plastic ding. Maar het is toch vreemd dat er dan een ander type kabel op aangesloten zit? Ik zit wel net als jij bij t-mobile.
Ik heb 25 meter nodig maar dat is geen probleem. Je kunt de kabel waarvan ik de specificaties beschrijf echter ook niet vinden ( ik zie dat ik daar een fout in gemaakt hebt, excuus. Het betreft een upc)? Zat hij ook niet bij jou originele aansluiting tussen kastje en router van t-mobile?
 
Laatst bewerkt:
Let er wel op dat je bij een dergelijke lengte wel minimaal een gearmeerde versie neemt. Patchkabels van een dergelijke lengte zijn erg kwetsbaar en niet bedoeld om door een woning getrokken te worden.
 
Zal ik hem uberhaupt toch eerst moeten vinden ;)
De huidige kabel is ook armored als is die maar 2 meter
 
Dat bedoelde ik te zeggen. De reden waarom je een dergelijke patchkabel met die lengte bijna niet kunt vinden is dat die normaalgesproken niet toegepast worden. Bij een dergelijke afstand denk je al snel aan een multicore glasvezelkabel die afgemonteerd worden op patchpanels.
 
Bij mij gaat hij door een buis een verdieping hoger. Met een beetje beleid gaat dat prima.
Als je niet in het kastje kan om er een langere kabel aan te maken kan je altijd met een koppelstukje werken.
Zo'n koppelstukje (Fiber Optic Adapter) zit bij mij in ieder geval al standaard is dat kastje in de meterkast.
Ik heb blauwe maar jij hebt groene? De kleur is belangrijk.

 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Met behulp van onder andere Robert mijn aankopen gedaan.
Nu ben ik nog op zoek naar een switch met 10G mogelijkheid. Ik ben al in het bezit van een us-16-xg maar omdat alles verplaatst gaat worden en ik al voldoende kabel ga verleggen moet er een 10G switch bijkomen.
Wat ik wil is dat de kamer waar mijn computer staat stil word. Dus geen 16-xg want die heeft fans. Gaan niet hard maar is niet stil. Nu heeft Ubiquity sinds kort (voor mij in ieder geval) de XG-6PoE deze is volgens mij fanless maar kan dit niet goed terug vinden.
iemand die bekend is met dit apparaat?
 
Laatst bewerkt:
Maar wel een mooie switch!
Vorige week de eerder genoemde US-16-XG hier in huis getest, ook een mooi ding.
Maar inderdaad die maakt wel flink wat herrie.
En de fans erin zijn helaas vrij klein. Geen vervangende Noctua fan gevonden.
 
Al de 10G switches zijn prijzig. de US-16-XG kost rond de 550 euro maar dan heb je wel een erg mooie switch.
Hij maakt alleen wel wat lawaai. Hier is echter iemand die er de Noctua low-noise adapters (RC-10) adapters tussen heeft gezet.
De XG-6PoE lijkt echter een mooi alternatief te zijn voor op mijn werkkamer. dan vind ik rond de 60 euro duurder niet zo veel meer. Die schijnen toch een heel stuk stiller te zijn. Helaas is er op youtube nog geen review over te vinden.
 
Ondertussen heb ik de XG-6POE in mn bezit ;) . Mooi apparaatje natuurlijk.
Hij is in vergelijking met de US-16-XG stil maar heeft wel een ventilator die een ietwat hoog geluidje geeft. Dat is jammer. Hij staat nu op ongeveer een meter afstand van mij en gaat een hoek in. Ik hoop dat het geluid dan beter word.
 
Brutale vraag maar waar heb je 10 gb voor nodig thuis
Zo brutaal is hij niet hoor (y). Omdat ik mijn bestanden sneller heen en weer tussen mijn server en pc wil versturen . Dat wachten irriteert mij soms mateloos. Daarbij ook zoals Robert zegt, omdat het kan.
 
Maar het vergt wel kracht bij de clients hoor.
Mijn i3 pc kon toch mooi de 10Gb niet halen.
Processor verbruik schoot zo naar de 100% tijdens een test.
Andere PC gekocht, nee niet special voor deze test, en nu was de andere PC niet sterk genoeg :cool:
Mijn zoon had zijn tweede, oude, pc even meegenomen om zijn nieuwe 10Gb switch bij mij thuis te testen.
Had achteraf gezien betere spullen moeten meenemen.
Maar met 5-6Gb/s wat overzetten gaat toch wat sneller als met 1GB/s.
Mijn nieuwe nas krijgt zeker een 10Gb kaartje erin.
Is het nodig? Nee. Maar het is wel erg leuk.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..