Schakelen tussen 2 AP's

mtw281181

UniFier
7 jun 2019
9
0
1
Goedemorgen,

ik heb thuis sinds een tijdje het volgende:
Heb 1 AP LR onder in de hal en heb er 1 op de zolder.
Nu blijven de clients boven op zolder, op de AP onder hangen, als ze van onder komen, terwijl uiteraard die boven om het hoekje zit en veel sterker is.
Heb de controller instellingen al nagekeken, maar kan verder niets vinden wat veranderd is qua instellingen.
Op den duur gaan de clients wel over, maar dat kan lang duren. Langer dan voorheen.

Wat zou dit kunnen zijn?

Vriendelijke groet,

Mark
 
Ik bedoel of er iets gewijzigd is qua configuratie etc, ze staan netjes onder dezelfde groep etc.
Er is niets gewijzigd en toch gaan de clients niet snel meer over naar de AP boven op zolder, terwijl dat altijd eerder wel was.
 
Roaming wordt door de client bepaald en niet door de AP. Als je vindt dat je client(s) te lang aan een AP blijven hangen, moet je de signaalsterkte vh AP in de instellingen verlagen. Dan een dag of 2 proberen en kijken of roaming beter gaat.
Als je client te lang aan n ap blijft hangen vindt ie blijkbaar t signaal te lang goed genoeg en laat ie niet los.
Ik zou niet signaal vd andere ap gaan versterken. Dat maakt t alleen maar erger.
 
Oke, daar zat ik ook aan te denken inderdaad, probeer ik dat even. ik weet dat roaming door de clients wordt gedaan, maar dacht dat er iets met de fast roaming instellingen was gebeurd, maar dit staat op niet actief, zoals het eerder ook stond.

Dank je zover.
 
Bedankt voor de hulp allemaal, ik heb de zendsterkte aangepast en de clients roamen nu beter tussen de AP's. Ik test hier even mee en kan dan altijd met de RSSI nog wat bijstellen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..