De juiste fiber kabel

Ok en in beide heb dan dus ook 10gb kaarten zitten
Nice

Dan zal films over zetten inderdaad super snel gaan
Nee nog niet. Ik gebruik een iMac en wacht op een nieuwe. Ik heb erover nagedacht om een 10GbE adapter aan te schaffen maar dit dus niet gedaan. Alles is nu voorbereid en nu is het enkel wachten op een nieuwe iMac die aan mijn verwachtingen voldoet. Ik heb geduld :)
Op dit moment vanwege studie niet aan het filmen en bewerken. Stoor mij ondertussen wel erg aan de overdrachtstijden van grote bestanden.

Daarnaast heeft mijn NAS geen ssd maar 3,5 inch 5900 toeren drives. Dit remt de snelheid natuurlijk ontzettend waardoor ik nooit de snelheid zal halen die theoretisch gehaald kan worden. Echter of ik nu met zeg 95mb schrijf of 400 en misschien wel 500 of sneller mb dan is dat een flinke verbetering. En dat 10GbE gebeuren is allemaal niet zo duur meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Wat voor nas geb je

Ik heb een ds918+ maar die heeft maar 2x1gb
Ik heb ze gebond
Maar om 10 gb te kunnen halen heb je ssd in je nas nodig lijkt mij
Meeste hdd gaan niet snel genoeg toch
 
Wat voor nas geb je

Ik heb een ds918+ maar die heeft maar 2x1gb
Ik heb ze gebond
Maar om 10 gb te kunnen halen heb je ssd in je nas nodig lijkt mij
Meeste hdd gaan niet snel genoeg toch

Ik heb een Asustor 7008 met 16GB. Ik zal de theoretische snelheid idd niet halen tussen pc en nas meer het zal waarschijnlijk een 4e en misschien wel een 5e sneller gaan.
 
Het zal nog wel een tijdje duren voor diverse client apparatuur echt van de 10 Gb performance gebruik gaat maken. Alleen grotere netwerken hebben momenteel echt baat bij een 10 Gb backbone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Serge
Ik heb een Mellanox NIC erin gezet, op eBay zijn deze echt niet duur.
In je nas moet echt een 10Gb netwerkkaartje zitten, meerder gigabit poortjes koppelen geeft niet meer Gbit maar meer bandbreedte.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik en Serge
Nee daarom vroeg ik me af wat nu op dit moment het nut is van 10gb

Switch is flink duurder je hebt in pc en nas speciale netwerk kaarten nodig voor een klein beetje snelheids winst

Als het in prijs nou wat 10tjes scheelde ja dan zou ik het begrijpen
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..