Begin volgend jaar Glasvezel van KPN/XS4ALL

(y)
200/200 maar? :cool:
Nu sparen voor 1000/1000 o_O
Nee, zonder dollen, fijn dat het meteen goed werkt!
En rechtstreeks op glas maakt op zich natuurlijk niet veel uit maar het staat wel professioneler.
 
Er zit ook ene prijskaartje aan natuurlijk..
Ondertussen de Fritz 7583 uit de meterkast verwijderd en de nieuwe als VoiP client ingesteld. Werkt zoals gewenst.
Deze Fritz is op LAN2 aangemeld, dus zonder toegang tot mijn privé lan. Lekker gescheiden dus.

Nu verder fine tunen... Maar het houd je lekker bezig zo.
 
Whaha.. 'geen drol aan', nee je zou het bijna alle dagen willen zo, maar ik vind het best (kan zijn dat ik toch nog naar 500/500 ga, maar zie wel.)
Nu nog uitvlooien waarom de WiFi van mijn vouw-pjoeter achter blijft... Haalt lang geen 100mbit bij speedtest. Maar dat is een ander topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Serge
Vreemde WiFi praktijken ineens: wel verbinding kunnen maken, maar geen internep kunnen bereiken met vouw-pjoeter en slimme foons. (AP-AC-LR)
Eens een volledige reset doen en opnieuw configureren, kijken wat er dan gebeurt.
 
Vreemde WiFi praktijken ineens: wel verbinding kunnen maken, maar geen internep kunnen bereiken met vouw-pjoeter en slimme foons. (AP-AC-LR)
Eens een volledige reset doen en opnieuw configureren, kijken wat er dan gebeurt.
En heeft dat het opgelost?
 
Hoi André,

ik heb een soortgelijke situatie, echter hier is de glasvezel afgewerkt op een NTU.
Op de NTU zitten 4 utp poorten, waarvan de eerste rechtstreeks in de USG pro gaat.

Dus niet via glas, op zich kon ik kiezen bij de aanleg, maar de techneuten verzekerden me dat dit de beste oplossing was, omdat kpn/xs4all dan in geval van storingen meer zaken kan meten?

Daarbij maak ik ook gebruik van telefonie van xs4all, maar heb gekozen voor ip toestellen van ubiquity en daarvoor heb je geen Fritzbox meer nodig. Jezou natuurlijk ook de Siemens kunnen gebruiken ?. Voor de rest sip-server instellen naam wachtwoord en klaar!

Ook ik houd ook niet van tv .....

succes Martin
 
Op dit moment lijkt het WiFi euvel te zijn verdwenen.

Een NTU (single port) heb ik hier wel liggen van XS4ALL en heb voor VoiP een Fritz 7530 in gebruik. Deze is in de LAN opgenomen. Had dit ietsje anders willen doen, maar op een één of andere manier werkt dat niet lekker. (VoiP client op een eigen LAN poort op de USG-P4 zelf, dus gescheiden van de rest van de LAN)

De Fritz 7530 heb ik zelf aangeschaft en het kan best zijn dat ik later om een retour-doos vraag bij XS4ALL, heb nog 3 fritzen liggen van XS4ALL.
Maar met terug sturen wacht ik nog even omdat ik niet weet hoe de Fritz 7530 reageert op radiosignalen die ik mag uitzenden. De Fritz 7581 gaf geen krimp op mijn oude adres. Ben nu wel bezig mijn antenne-mast te 'renoveren'. Fundering is de grond in geschroefd en de opbouw kan beginnen.
Anderzijds weet ik nu ook nog niet of de 7530 stoort op HF, VHF en UHF (de amateurbanden tot 440MHz, ik heb een Full registratie), ook hier: geen hinder van de 7581 gehad.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..