Gast portal redirect werkt niet

R

RADHAD

Guest
Beste

Ik ben een tijdje aan het stoeien om mijn klein gast portal werken te krijgen via wel bekende wifi redirect zo dat mijn certificaat kan worden gebruikt.

Ik heb zojuist via een script Unifi controller geïnstalleerd samen met lets-encrypt op een Ubuntu 19.10 server en de basis werkt opzicht prima

Het volgende werkt als ik op mijn wifi gast klikt komt de portaal netjes te voorschijn en vul de juiste wachtwoord in en het internet word vrijgegeven.
maar omdat het nu een intern ip adres is krijg ik de melding dat de wifi niet veilig wegens een ongeldig certificaat ivb intern IP adres.

Het volgende probleem ondervind ik als ik mijn Portaal redirect na mijn website wlan.mysite.nl dan blijft de inlog pagina helemaal wit maar de lets crypt certificaat werkt wel. tevens word wlan.mysite.nl ook na het ip adres gelinkt van de Unifi controller en als ik de port nummer van de Gui open zet op de firewall dan word de Unifi controller extern zichtbaar en ik kan in loggen en ik zie ook meteen dat de certificaat word geaccepteerd.

Voor de techs onder ons alle genodigde firewall ports zijn geopend

gebruikte hardware

Unifi controller 5.11.50

EdgeRouter PoE v1.10.10

UniFi AP-AC-LR FW 4.0.69.10871
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..