Cloud key gen1 restore

smootroc

UniFier
27 dec 2019
4
0
1
Omdat ik een probleem met de Cloud key had (wel inlogscherm, maar kon niet meer inloggen), heb ik een reset uitgevoerd. Daarna bleken mijn 5.12.xx backups allemaal invalid. Heb een backup van eind november (5.11.xx) terug moeten zetten.
Wanneer ik nu de cloud key wil "managen" begint hij met een compleet nieuwe setup. Ik had gehoopt dat direct mijn drie access points zichtbaar waren. Waar is het fout gegaan?
 
Ik heb hem weer werkend. Hieronder hoe ik te werk ben gegaan.

Allereerst hetgeen niet tot de gewenste oplossing leidde:
Met mijn universal reset tool (paperclip) heb ik de cloud key een reset gegeven.
Daarna ingelogd in de Unifi Cloud Key (Configure).
Ik probeerde hier de meeste recente backup terug te zetten. Eentje met versie 5.12.35. Deze werd als invalid gezien. Alle ander backups van versie 5.12.35 ook. Uiteindelijk dan maar een backup van een maand oud met versie 5.11.50 teruggezet. Dat lukt wel.
Echter daarna wilde mijn Cloud Key enkel als nieuw geconfigureerd te worden. Mijn 3 AP's werden gezien als AP's die reed door een ander systeem beheerd werden.
Ik kwam hier geen stap verder mee.

Daarna op dit forum nog wat gezocht.

Het volgde leidde tot de oplossing (cursief: citaat Hofstede december 2018):
- Als eerste de controller installatie file downloaden naar de controller: wget https://dl.ubnt.com/unifi/5.12.35/unifi_sysvinit_all.deb
- Dan de oude installatie verwijderen, dit verwijderd ook de database (let op, de optie is met hoofdletter P): dpkg -P unifi
- Dan controller opnieuw installeren met de gedownloade file: dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb
- Installatie file verwijderen: rm unifi_sysvinit_all.deb.

Hierna ingelogd in de Unifi Cloud Key (Configure).
En vervolgens lukt het wel om een backup van versie 5.12.35 te restoren.

En warempel, alles weer zoals het was. Zelfs de iPhone app draait weer als vanouds.
 
Waar je tegenaan liep is een bekend issue met de laatste stabiele firmware versie voor de CloudKey Gen.1 (1.1.6). Ze hebben daar nu ook de check ingebouwd dat een controller versie niet automatisch wordt overschreven bij installatie van een nieuwe firmware versie, maar als je van een oudere versie firmware komt gaat dat fout.
Een schone installatie van de controller, zoals je nu gedaan hebt, lost dat op.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..