Cloudkey gen1 / gen2 / gen2 plus

Kloy

UniFier
27 dec 2018
17
5
3
Brabander
Hallo iedereen!

ik ben me aan het oriënteren om een cloudkey aan te schaffen. Nu zijn er echter een aantal verschillende modellen. Ik heb hier een aantal ap draaien (A-C pro) Icm een 2tal switches en een usg.
nu lijkt mij de dat gen 2 plus interessant is als je met camera’s gaat werken of heeft deze nog andere voordelen?

het verschil tussen de gen 1 en gen2 is misschien wat kleiner vandaar mijn vraag of hier mensen ervaring mee hebben en mijn keuze wellicht kunnen adviseren?

heb een 3 tal netwerken draaien
voor mezelf
voor gasten
voor IoT

mvg Kloy
 
Ik zou niet meer investeren in een Gen.1. De Gen.2 is veel krachtiger qua CPU en heeft een backup accu. De Gen.1 was eigenlijk iets te zwak.
De Gen.2 Plus is inderdaad alleen interessant als je met Unifi camera’s wil gaan werken.
 
Dank je voor je antwoord. Zat al wat te zoeken vandaar ook mijn vraag want die gen 1 zie je nu best wat te koop staan.
Heb wel alles draaien nu zonder key maar het is leuk om het in de gaten te kunnen houden. Maar gaat er je netwerk ook beter door presteren?
 
Ik weet niet of je misschien een server hebt draaien (Synology) Hier kun je ook een Unifi op laten draaien ;)
 
Controller kan ook op een raspberry pi draaien maar cloudkey is aanzienlijk eenvoudiger. Persoonlijk zou ik voor een v2 gaan ben je ook van spannings uitval probleem af.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Nog geen nas of iets dergelijks draaien nee, helaas. Maar ik heb nog wel meer op mijn wensenlijst staan voor dit jaar.
Ik vindt alleen die gen2 meteen zo prijzig om alleen je netwerk te kunnen beheren en in te zien. Dit doe ik eigenlijk vrij weinig aangezien alles probleemloos draait
 
Tja, ooit was er eens een CloudKey v1 en was er geen alternatief voorhanden.
Ik zou gewoon dat ding nemen, want een backup is toch zo terug geplaatst, toch...
 
Even inpikken hier, waar koop je tegenwoordig best de Gen 2 Plus aan, of waar hebben jullie die gekocht?
 
DectDirect ken ik alleen van naam, goed om te zien dat de ervaringen blijkbaar goed zijn :)

Binnenkort maar eens aan de slag met een Gen 2 Plus en een tweetal camera's
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Nog geen nas of iets dergelijks draaien nee, helaas. Maar ik heb nog wel meer op mijn wensenlijst staan voor dit jaar.
Ik vindt alleen die gen2 meteen zo prijzig om alleen je netwerk te kunnen beheren en in te zien. Dit doe ik eigenlijk vrij weinig aangezien alles probleemloos draait
Koop gewoon een raspberry pi en draai daar de controller op. Werkt prima. Ik ben toch overgestapt op een cloudkey gen 2 plus vanwege mijn camera's en de aanzienlijk gestegen energierekening met alle losse apparatuur. Voor de camera's draaide 24/7 een computer. Voeding van 400 watt lust wel wat energie
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..