Wi-Fi devices connected to LAN

N

NiekN

Guest
ik heb de control software nu draaien in docker , en dat werkt best goed, maar de volgende dingen zijn mijn opgevallen

-Als ik de APP opstart , zie ik vrij direct dat de hij control software(NAS) online is, maar kan ik soms heel lang wachten totdat ik connectie krijg (als het echter dan nog wel lukt)
De connectie gaat via de cloud (terminste ik log in de app in via de cloud account) . hebben meerdere mensen daar last van ?

-ook wat mijn opvalt , is dat sommige clients , die actief zijn geweest maar nog wel aanwezig zijn, in eens van wifi(draadloos) naar LAN(bedraad) weergegeven worden
Dit heb ik in de app , maar ook al meerdere malen gezien in de control software (die ik eerst op een WIN10 PC had draaien)
 
Klopt. Dat komt omdat de MAC-addressen van de WiFi te lang gecached blijven in de switch en de controller bepaald de positie in het netwerk daardoor fout (ziet ze als bedraad i.p.v. draadloos).
Is in de firmware van de switches al opgelost, alleen de USG heeft er nog last van.
 
Hi Hofstede

In de switch al op gelost ? ik heb alleen geen unifi switch , maar een netgear .. tevens draai ik de laatste firmware/controller software.
Unifi helpdesk adviseerde ""compact database" en prune .. maar als het een bug is in de USG zal dat ook niet helpen

Dus ik moet wachten op nieuw firmware voor de USG ?
 
Ja klopt. Men dacht oorspronkelijk dat de bug alleen vanuit de switches kwam. Maar toen die was opgelost kwam er een andere bug tevoorschijn in de USG die dezelfde symptomen veroorzaakt.
Het staat op de todo lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..