UniFi netwerk

Ik heb ook van alles geprobeerd (misschien 10 gereset) maar lukt het gewoon niet.
Mijn switch is well geconfigureerd in de controller maar de AP Pro niet. Uiteindelijk heb ik de Pro als standalone apparaat via de iOS app gedaan en het werkt goed.
Werken de drie AP’S goed samen zonder de controller software?

Ps: als iemand weet de oplossing..... PLEASE ❤️
 
Lijkt me raar als een harde reset (10 seconden ingedrukt houden) niet werkt. Wellicht eerst zorgen dat alle uap’s dezelfde firmware hebben?
 
Wat een nog betere reset is :
AP van de stroom af, reset button indrukken (en houden), stroom erop en wachten op een brandende ledring. En knopje weer loslaten.

Heb ik ooit met een lite gehad, niets hielp meer, deze manier van resetten geprobeerd en kon daarna weer geadopt worden
 
Houdt er ook rekening mee dat als je de controller op een PC installeert anti-virussoftware en firewalls ook vaak problemen veroorzaken met het vinden en adopteren van AP’s.
 
cloudkey was idd de bedoeling maar ik ben enorm aan het twijfelen, ben niet de enige met adoptie problemen, wellicht is met de cloudkey beter maar dat weet ik niet.
Gisteren weer geprobeerd zonder succes, apart is dat als ik de pro reset, dan wordt mijn switch disconected ?.
Eerst een tweede AP kopen. Heb wel in de logeerkamer (bovenste verdieping) een zwakke spot ontdekt, het is niet heel erg maar toch.
Als ik een nano HD zet op de plaats van de pro, wordt het bereik beter? Of toch een LR?

Bedankt alvast
 
Ik ben bijna 100% zeker dat de lite voldoende is voor mijn speelkamer, maar mijn vraag is, is er een UniFi AP met beter bereikt dan de pro voor mijn bovenste verdieping?
 
Ik heb 2 x een pro in huis hangen 1 beneden en 1 op de eerste verdieping
hiermee heb ik het hele huis van binnen voorzien van een goed dekkend wifi netwerk.
beneden verdieping is ongeveer 110 vierkante meter en eerste verdieping ongeveer 100 vierkante meter.
Dit is in een nieuwbouw huis van ongeveer 1 jaar oud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chulin
@ boschman
Bedankt voor je input.
Ik ga zo meteen een LR bestellen, als de dekking niet bevalt, of beter gezegd niet beter is dan de pro dan ruil ik het hem met een lite.
Ik ben echt bebouwd naar de resultaten.
Wordt vervolgd.......
 
LR heeft niet zoveel zin
Hij kan heel hard scheeuwen, je device ziet hem ook, maar kan niet terug schreeuwen door het beperkte zendvermogen.
LRs hebben zin als je ze draadloos aan elkaar verbind over een iets grotere afstand
 
LR was binnen dus gelijk aan het werk gegaan. LR op de plaatst van de pro was gelijk herkend door de controller software. Bereikt was (is) iets beter dan mijn pro, ieg beter op mijn zwakke spot.
Daarna de pro gereset en aangesloten...... ja hoor, ook herkend ?.
Pro aangesloten op mijn spelkamer, overall in mijn huis dekking. Ik ben nog aan het spelen met de instellingen met RSSI.
Ik heb nog steeds geen ervaring met de controller software, zijn enige instellingen waar ik opletten moet? Alle belangrijk is de overschakeling tussen beide AP’S.


8432AA3B-93E8-4419-B312-8278C0B10CE6.png

33F58CA1-55E3-456C-A425-AF4E5D28BB62.png
 
1. Beide AP's op veschillende kanalen instellen (zowel 2,4 als 5 GHz) zodat ze elkaar niet storen.
2. Auto-optimalisatie uitzetten (instellingen - site)
1568484139556.png
 
Ik moet zeggen dat het roamen / overschakelen dan prima werkt, gaat ongemerkt van ene naar andere kanaal of accespoint
Dat heeft Ubiquiti echt wel goed voor elkaar
 
Op 2,4 GHz heb ik op 1 en 11 gezet zodat ze storingvrij zijn, op 5 GHz beide op DFS kanalen, maar weet ik niet op dat goed is.
Overal in het huis gemiddeld rond de 230 MBps, heb maar een plekje in de tuin waar ik tussen beide AP’S zit, de pro is veel beter maar soms blijft op de LR
 
Ja hoor, die mag je gewoon gebruiken. Als de AP radar detecteert op dat kanaal dan krijg je daarvan een melding en schakelt hij automatisch naar een ander kanaal.
 
Bedankt heren ?
Nog verder belangrijke instellingen in de controller?
Volgende stap de cloudkey ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..