Unifi Software kan mijn APs niet meer vinden

lawaai

UniFier
9 jul 2018
36
3
8
48
Vleuten
Hoi,

Na het instellen van mijn AP en Wall-in draaide ik de software op mijn Server... maar al snel nadat ik weer eens wat wilde controleren werden de AP's niet gevonden... omdat ik druk ben en alles prima werkt maakt het niet zo heel veel uit, maar wil nu toch weer eens alles goed kunnen benaderen (en evt updaten, waar nodig). Ik zat te denken om ze beide te resetten en de setup opnieuw uit te voeren, maar misschien hebben jullie tips om de verbinding weer te herstellen ....
 
Kijken de accesspoints naar het juiste ip, staan ze in dezelfde range als de controller? Een reset kan natuurlijk ook, al moet je dan je config opnieuw doen. Zo te horen draait het al een poos zonder updates. Lekker alles weer op nul en from scratch opbouwen, vaste adressen erin en updaten.
 
Kijken de accesspoints naar het juiste ip, staan ze in dezelfde range als de controller? Een reset kan natuurlijk ook, al moet je dan je config opnieuw doen. Zo te horen draait het al een poos zonder updates. Lekker alles weer op nul en from scratch opbouwen, vaste adressen erin en updaten.
Mijn server heeft een vast IP nummer, ik heb geen idee of ik dat op mijn ap 's heb ingesteld ... Maar ik denk dat het resetten wordt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Ah ik zie mijn ap's staan op .3 & .4 terwijl de server waar unifi op draaide op .14 zit.
Resetten en opnieuw instellen dus? Moet ik ook even opzoeken hoe je dat wel goed instelt...
 
@lawaai

Even off-topic. Zou je zo vriendelijk willen zijn de Tapatalk spam (signature) uit te zetten in de Tapatalk app?

On-topic:
Op wat voor machine draai de server? Is het een Windows machine waarop een firewall draait? Is de machine bedraad of draadloos gekoppeld aan je netwerk?

Als je via SSH inlogt op je AP dan kun je met het commando 'info' zien of de AP contact zoekt met het juiste IP adres.
 
Heb handtekening uitgezet, hoop dat dat het is.

Windows machine bedraad aangesloten op het netwerk.

Zodra ik ga SSH moet ik die commando's even opzoeken :)
 
Zo ga je aan de slag met putty, weet je je inlog niet meer... dan maar resetten. Unifi software opstarten en ... ja hoor vind hij beide AP's en heb ik alles even kunnen updaten. De AP's maar een vast IP gegeven in mijn router. Nu even op zoek naar de beste instellingen, iemand daar nog een linkje voor? Dit topic kan dicht.
 
Zo ga je aan de slag met putty, weet je je inlog niet meer... dan maar resetten. Unifi software opstarten en ... ja hoor vind hij beide AP's en heb ik alles even kunnen updaten. De AP's maar een vast IP gegeven in mijn router. Nu even op zoek naar de beste instellingen, iemand daar nog een linkje voor? Dit topic kan dicht.

Beste instellingen voor wat?
 
Ik kan wel zeggen: zet het zendvermogen op maximaal => maar dat werkt op mijn werk niet en bij mij thuis juist uitstekend (met een AC-LR).
Dus wat mchp92 zegt, wat wil je bereiken?

Wel alvast 2 tips:
1. De auto optie (van channel en transmit power) van de UAPs werkt niet best, dus die zou ik zelf kiezen.
2. Transmit Power van de LR niet op max zetten, dit werkt vaak averechts
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..