Vertraging wifinetwerk

  • Onderwerp starter Opa Vectra
  • Startdatum
O

Opa Vectra

Guest
Goedendag,

Ik ben een complete leek op het gebied van netwerken en kan een oplossing voor mijn probleem niet vinden op het internet, vandaar dat ik het hier probeer. Ik heb ook geen enkele ervaring met forums, dus neem mij niet kwalijk als ik dit op de verkeerde plek post.

ik heb een internet abonnement van Ziggo met de daarbij behorende modem (Arris TG2492LG). Op dit modem heb ik twee UniFi AP-AC-Pro accespoints aangesloten (heb daarbij de wifi van het Ziggo modem uitgezet). Dit ging prima tot een tijdje geleden vertraging op het wifi netwerk ontstond. Als ik een app op mijn android telefoon opende duurde het een tijdje voordat deze laadde en opende. Zet ik dan de wifi uit start de app gelijk op. De vertraging treed op als de telefoon een tijdje niet is gebruikt. Ook op andere wifi netwerken heb ik geen problemen. Ook de rest van mijn gezin klaagt over de vertraging (iedereen heeft android apparatuur, behalve een met een apple telefoon (ook die heeft last van de vertraging)) Als ik de wifi van de ziggo modem aanzet en die gebruik heb ik ook geen last van vertraging. Ik heb beide accespoints van UniFi een ander kanaal gegeven op zowel de 2 als de 5 g band met de zendsterkte op medium en kanaalbreedte op HT20 (2g) en VHT80 (5g) Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft voor mijn probleem, want hier wordt iedereen chagrijnig van....
 
Wellicht als je het modem herstart, dat het dan weer goed gaat. Even de stroom er af halen en 30 seconden wachten.

Wat krijg je als je een speedtest draait? lage waardes terug?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..