UniFi netwerk

Ok, bedankt
ik dacht de oude ubee was niet goed genoeg voor 500/40. mijn onderhandeling plan is om een modem dosis 3.1 te krijgen, maar missch gaat het niet lukken
 
That’s the plan ......
maandag ga ik ziggo bellen, contact gehad via de chat, uiteindelijk Medewerker gezegd idd bellen naar retentie voor ev kortingen
 
Een vraag naar de deskundigen.....
kan ik 2 x unifi switch flex mini’s aansluiten aan mijn 60w switch via de POE poorten (Zonder voeding)?
 
Kijk wat de sw Flex verbruikt, je hebt ongeveer 60 Watt tot je beschikking, die usw 8-60 heeft wel alleen POE, geen poe+ of poe++
Had de usw Flex niet POE+ nodig?
 
Ik heb 1 flex mini, 1AP-AC-LR en ckg2+gevoed door een 8/60, en volgens de specs van de mini moet dat makkelijk kunnen als je er 2 doet:
Max. Power Consumption2.5W

1606599630024.png
En de deurbel komt daar ook nog bij op poort 5 als ie beschikbaar is in europa
 
Ik heb 1 flex mini, 1AP-AC-LR en ckg2+gevoed door een 8/60, en volgens de specs van de mini moet dat makkelijk kunnen als je er 2 doet:
Max. Power Consumption2.5W

Bekijk bijlage 1880
En de deurbel komt daar ook nog bij op poort 5 als ie beschikbaar is in europa

ok, bedankt, dat dacht ik zelf al maar ff vragen voor de zekerheid.
ik heb nog een oude 8poort switch bij mijn tv kast die graag wilt vervangen. In eens dacht ik aan 2 x flex mini’s ipv een 8/60, het is niet alleen goedkoper maar kan ik beter plaatsen en verdelen in 2 verschillende ruimtes in de kast.
 
Ik ben zelf niet zo onderlegd in al die technische dingen, maar ik lees wel eens wat over de mini dat er problemen kunnen ontstaan met IPTV en de combinatie van meerdere vlan's. En las ook afgelopen week ergens dat het waarschijnlijk opgelost is met de nieuwste beta firmware.
Misschien heeft iemand hier een antwoord op?
 
Ik ben zelf niet zo onderlegd in al die technische dingen, maar ik lees wel eens wat over de mini dat er problemen kunnen ontstaan met IPTV en de combinatie van meerdere vlan's. En las ook afgelopen week ergens dat het waarschijnlijk opgelost is met de nieuwste beta firmware.
Misschien heeft iemand hier een antwoord op?
Ook gelezen, maar hier geen IPTV of meerdere vlans, puur om mijn apparaten van bekabeld internet te voorzien
 
Hi all,

(Weet niet of ik het hier goed plaats, zo niet mijn excuses en hoor ik graag waar ik het wel mag plaatsen)

Met niet veel meer kennis dan kijken naar drukke kanalen in de omgeving, ben ik toch aan de slag gegaan om m'n ziggo netwerk om te bouwen voor beter bereik.
Heb het netwerk aan de "praat" gekregen met 1x een USG-3P en 2x een UAP-AC-PRO.
Eigenlijk heb ik er te weinig verstand van merk ik wederom.
De verbinding door het huis en tuin zijn acceptabel maar als ik tussen alle instellingen kijk, en m'n dashboard bekijk zie ik nog heel erg veel mer moglijke instellingen waarvan ik geen idee heb wat ik er mee moet of kan. Ook heb ik geregeld meerdere Associatie fouten en afwijkingen in t dashboard staan.

Eigenlijk heb ik de volgende vragen;
1 Wanneer ik 2 AP's online heb zijn al mn devices eigenlijk altijd maar op 1tje verbonden, hoe kan ik controleren of dit klopt? Is dat dan de sterkste die gebruikt wordt en verbinden ze daar automatisch mee of heb ik op de 2de AP iets niet goed staan? En ik ben er nog niet achter of het ook mogelijk is om bepaalde devices op de ene AP te weigeren en enkel op de ander te laten verbinden.
2 ik heb beide AP's op de zelfde kanalen staan, klopt dit en is dit goed om het totale bereik van het netwerk te vergroten of is dit een beginnersfout eerste klas?

Sorry dat was het nog niet

3 Sinds de laatste week heb ik dat mijn USG en AP's ineens disconected zijn en zich uiteindelijk zelf weer connecten, hoe dan en wat kan ik daar aan doen?
4 ik wil eigenlijk een gasten netwerk opzetten, weet alleen niet helemaal goed hoe ik dit het beste kan oppakken. En t leukste zou ik het vinden dat mensen kunnen inloggen door een QR code te scannen en dan op m'n wifi inloggen voor een x periode.

En nog steeds niet;

5 Ik heb op mijn ziggo modem het wifi signaal uitgezet omdat ik het niet voor elkaar kreeg het ziggo netwerk uit te breiden met de AP's. Doe ik iets niet goed of kan ik m inderdaad beter uit laten en alleen via mn USG en AP's blijven werken.

6 In de toekomst wil ik IP camera's ophangen rondom t huis (conform de regelgeving e.d. uiteraard) en die wil ik in mijn netwerk opnemen. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

En om af te sluiten 🙈Ook zit ik er misschien wel aan te denken om een compleet nieuw netwerk op te zetten met de USG en AP's omdat ik eigenlijk geen idee meer heb of het gene wat ik nu in de afgelopen maanden heb gecreerd (of veroorzaakt) met alle instellingen nou juist bevorderend voor de kwaliteit is of juist totaal niet :oops::rolleyes:

Mocht iemand zin en tijd hebben me met bovenstaand epistel te willen helpen dan hoor ik het uiteraard graag :)

Fijne avond, Gr.,Erwin
 
Pak er uit wat ik weet, niet al je vragen kan ik beantwoorden.

Heb zelf ook foutmeldingen over latency en retry’s, ik negeer ze want merk niks bijzonders aan de prestaties

Elke AP moet je instellen op andere kanalen

Elk apparaat verbindt met het sterkste signaal / AP.

waarom zou je een device willen blokkeren? Dat kan zeker zodanig dat dat apparaat niet via WiFi kan verbinden maar of dat per AP kan weet ik niet

als je UniFi camera’s gaat gebruiken moet je wel zorgen dat je een apparaat hebt dat UniFi Protect draait zodat je daar de bewakingscamera’s mee kunt bekijken
Bijvoorbeeld een cloud key g2+ of UDM Pro

Ziggo WiFi uit is prima, je AP’s verzorgen de Wifi
 
Pak er uit wat ik weet, niet al je vragen kan ik beantwoorden.

Heb zelf ook foutmeldingen over latency en retry’s, ik negeer ze want merk niks bijzonders aan de prestaties

Elke AP moet je instellen op andere kanalen

Elk apparaat verbindt met het sterkste signaal / AP.

waarom zou je een device willen blokkeren? Dat kan zeker zodanig dat dat apparaat niet via WiFi kan verbinden maar of dat per AP kan weet ik niet

als je UniFi camera’s gaat gebruiken moet je wel zorgen dat je een apparaat hebt dat UniFi Protect draait zodat je daar de bewakingscamera’s mee kunt bekijken
Bijvoorbeeld een cloud key g2+ of UDM Pro

Ziggo WiFi uit is prima, je AP’s verzorgen de Wifi
> Negeren is ook mijn primaire oplossing, maar t feit dat er 'iets' niet goed zit kan ik niet tegen, anders waren die meldingen er niet geweest denk ik dan. Dus eigenlijk wil ik ze er uit hebben.:unsure:

> Ap's zijn nu verschillend ingesteld (y)

> Goed om te horen dat ze automatisch met de sterkste verbinden. Reden dat ik een device wil blokeren op t ene AP en wel wil toestaan op t andere AP is omdat ik bijvoorbeeld mijn zonnepanelen via de wifi verbonden heb, om die uit te kunnen lezen in mn app moeten ze op t zelfde netwerk zitten als mn iphone anders werkt t niet. Idem voor m'n ikea smartverlichting. Maar ik wil ze niet op het drukst gebruikte AP laten lopen om daar meer ruimte te houden voor de overige devices (mac, iphone en gasten e.d.)

> Weet niet zeker of ik UniFi camera's ga gebruiken, vrij prijzig en de kwaliteit en instel mogelijkheden moet ik hier nog van verkennen. Maar als ik alles in 1 netwerk wil gaan gebruiken, zal ik hier niet onder uit komen denk ik?
En dan zal ik me eens verdiepen in een cloud key G2+ of de UDM Pro. Wat is dit, heb je hier zelf ervaring en een voorkeur voor?


Thanks voor je reactie
:cool:
 
> Negeren is ook mijn primaire oplossing, maar t feit dat er 'iets' niet goed zit kan ik niet tegen, anders waren die meldingen er niet geweest denk ik dan. Dus eigenlijk wil ik ze er uit hebben.:unsure:

> Ap's zijn nu verschillend ingesteld (y)

> Goed om te horen dat ze automatisch met de sterkste verbinden. Reden dat ik een device wil blokeren op t ene AP en wel wil toestaan op t andere AP is omdat ik bijvoorbeeld mijn zonnepanelen via de wifi verbonden heb, om die uit te kunnen lezen in mn app moeten ze op t zelfde netwerk zitten als mn iphone anders werkt t niet. Idem voor m'n ikea smartverlichting. Maar ik wil ze niet op het drukst gebruikte AP laten lopen om daar meer ruimte te houden voor de overige devices (mac, iphone en gasten e.d.)

> Weet niet zeker of ik UniFi camera's ga gebruiken, vrij prijzig en de kwaliteit en instel mogelijkheden moet ik hier nog van verkennen. Maar als ik alles in 1 netwerk wil gaan gebruiken, zal ik hier niet onder uit komen denk ik?
En dan zal ik me eens verdiepen in een cloud key G2+ of de UDM Pro. Wat is dit, heb je hier zelf ervaring en een voorkeur voor?


Thanks voor je reactie
:cool:

Ik zou een UDMPro nemen ( ik heb nog een nwe liggen voor je :) ) als je ook met camera's aan de gang wilt.
 
> Negeren is ook mijn primaire oplossing, maar t feit dat er 'iets' niet goed zit kan ik niet tegen, anders waren die meldingen er niet geweest denk ik dan. Dus eigenlijk wil ik ze er uit hebben.:unsure:


> Ap's zijn nu verschillend ingesteld (y)

> Goed om te horen dat ze automatisch met de sterkste verbinden. Reden dat ik een device wil blokeren op t ene AP en wel wil toestaan op t andere AP is omdat ik bijvoorbeeld mijn zonnepanelen via de wifi verbonden heb, om die uit te kunnen lezen in mn app moeten ze op t zelfde netwerk zitten als mn iphone anders werkt t niet. Idem voor m'n ikea smartverlichting. Maar ik wil ze niet op het drukst gebruikte AP laten lopen om daar meer ruimte te houden voor de overige devices (mac, iphone en gasten e.d.)
Volgens mij is dit niet zelf te regelen maar regelt juist de UniFi apparatuur dat. Daarom heb je één SSID (1 WiFi netwerk)
> Weet niet zeker of ik UniFi camera's ga gebruiken, vrij prijzig en de kwaliteit en instel mogelijkheden moet ik hier nog van verkennen. Maar als ik alles in 1 netwerk wil gaan gebruiken, zal ik hier niet onder uit komen denk ik?
En dan zal ik me eens verdiepen in een cloud key G2+ of de UDM Pro. Wat is dit, heb je hier zelf ervaring en een voorkeur voor?
Heb zelf geen ervaring met camera’s
Thanks voor je reactie
 
Ik zou een UDMPro nemen ( ik heb nog een nwe liggen voor je :) ) als je ook met camera's aan de gang wilt.
Voorlopig nog geen camera's, eerst dit netwerk maar eens draaiend en stabiel houden. Net weer een alert dat de AP's en USG disconected waren.... (Ook uit zichzelf weer verbonden.)
 
Ziggo modem staat in bridge modus?
Firmware allemaal up-to-date?

Bedoel je deze fouten etc? Schijnt vaker voor te komen en meestal heeft het geen invloed op de prestaties in het netwerk heb ik eens ergens gelezen hier op het forum
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-12-03 185539.jpg
    Schermafbeelding 2020-12-03 185539.jpg
    123,5 KB · Weergaven: 19
Ziggo modem staat in bridge modus?
Firmware allemaal up-to-date?

Bedoel je deze fouten etc? Schijnt vaker voor te komen en meestal heeft het geen invloed op de prestaties in het netwerk heb ik eens ergens gelezen hier op het forum
Firmware is allemaal up-to date, Ziggo modem staat in bridge modus.
En of de fouten nu wel of geen invloed hebben ik vind het storend dat ze er wel in staan 😅
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..