unfi wordt niet gedetecteerd

Janneman20

UniFier
29 nov 2020
9
0
1
Beste allen

Met frisse moed ben ik paar dagen geleden begonnen bezig om netwerk aan te sluiten met 2 unifi lite AP's
Mijn netwerkkennis is erg beperkt en ik was al gewaarschuwd dat configureren van unifi misschien wat lastig zou worden, maar koppig als ik ben heb ik het toch aangeschaft.
Ik heb in eerste instantie met de cloudtool controller proberen beide in te stellen en toen zag ik ze beide wel, maar kon er maar 1 installeren.
De andere kon ik niet adopteren omdat er eerst een update plaatsvinden van deze AP??
Ik heb geprobeerd dit te doen, maar ik vrees dat dit niet goed gelukt is.
Ik heb daarna de apparaten verwijderd uit de controller en uitgelogd.
en zelfs de software van de pc afgehaald.
Nu een nieuwe poging gedaan met de android app.
Beide AP's heb ik eerst gereset
Nu wordt in de app 1 AP weer keurig gezien en geconfigureerd. Deze werkt nu 100%
Als ik de 2de aansluit, zie ik de AP een 15 seconden wit knipperen ( niet snel, maar 1 x per seconde ongeveer) dan dan gaat hij helemaal uit.
Alle kabels zijn goed, want ik heb kabels omgewisseld met de andere AP en dat had geen succes.
Wat doe ik niet goed??
 
Oke ik ben weer een stap verder.
Hij is nu blauw maar knippert om de 5 seconden.
"AP heeft geen connectie meer met het netwerk, zoekt naar Wireless Uplink"
beetje stom, maar wat betekent dit en wat kan ik doen?
 
Oke, en dat lukt dus schijnbaar niet.
Via de cloud controller kun je de AP's adopteren. Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar volgens mij kan dat met de app niet.
Ik kan nu zeker niet met de cloud controller verder configureren.
Het is of de 1 of de andere.
Via de app heb ik via standalone devices de eerste AP toegevoegd.
 
Ik heb de app er weer af gegooid en opnieuw via cloud proberen te configureren .
Dit lijkt goed te gaan, alleen blijft er 1 nu op disconnect staan.
Hij is overigens wel volledig blauw (knippert niet)
Oke, opzoeken wat dit kan betekenen; misschien kabelbreuk of brakke netwerkaansluiting.
Nu heb ik aan beide kanten nieuwe aansluiting gezet, maar hij blijft nog steeds op disconnect.
Ik heb nu ook geleerd, wat pingen is , maar als ik dat doe naar het netwerkadres van de AP komt er geen reactie.
Kan het nog ergens anders aan liggen dan een probleem met de kabel?
Ik ben geen netwerkexpert, maar een netwerkaansluiting maken met een krimptang moet toch met een paar pogingen mij wel lukken.
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat dit het niet kan zijn.
 
Ik heb de app er weer af gegooid en opnieuw via cloud proberen te configureren .
Dit lijkt goed te gaan, alleen blijft er 1 nu op disconnect staan.
Hij is overigens wel volledig blauw (knippert niet)
Oke, opzoeken wat dit kan betekenen; misschien kabelbreuk of brakke netwerkaansluiting.
Nu heb ik aan beide kanten nieuwe aansluiting gezet, maar hij blijft nog steeds op disconnect.
Ik heb nu ook geleerd, wat pingen is , maar als ik dat doe naar het netwerkadres van de AP komt er geen reactie.
Kan het nog ergens anders aan liggen dan een probleem met de kabel?
Ik ben geen netwerkexpert, maar een netwerkaansluiting maken met een krimptang moet toch met een paar pogingen mij wel lukken.
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat dit het niet kan zijn.
Als je maar de juiste kleurcode gebruikt om een kabel te knijpen.
 

Bijlagen

  • montage-rj45-plug.jpg
    montage-rj45-plug.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 14
Heb nu "Enable Meshing " uitgezet en nu is hij bezig met 'adopting wireless'
Is dit een verstandige keuze?
 
Tsja, dat is wel lastig om te zien of ze goed contact maken. Het lijkt er wel op. Zou je met mindere kwaliteit krimptang misschien minder goed aandrukken?
Andere kabels zijn wel goed gegaan...
Kan jij /jullie uitsluiten dat de oorzaak nergens anders ligt dan aan de kabels of aansluiting / connector?
 
Tsja, dat is wel lastig om te zien of ze goed contact maken. Het lijkt er wel op. Zou je met mindere kwaliteit krimptang misschien minder goed aandrukken?
Andere kabels zijn wel goed gegaan...
Kan jij /jullie uitsluiten dat de oorzaak nergens anders ligt dan aan de kabels of aansluiting / connector?
Met een kabeltester kan je ze testen.

Of anders een kabel gebruiken waar van je weet dat deze goed is.
Dus de AP van de muur halen en direct op de switch met een (niet zelf gemaakte) andere kabel testen.
 
Jeetje, wordt er beetje moedeloos van.
Heb nu bij computerwinkel een kabeltester gehaald en een betere krimptang en connectoren.
Lijkt nu goed te gaan, alleen knippert nu de POE adapter.
Wat is dit nu weer?
 
Poef, het is gelukt!!!
Met connector nummer 4 ongeveer, eindelijk een goede verbinding.
Bedankt voor alle hulp.
 
Jeetje, wordt er beetje moedeloos van.
Heb nu bij computerwinkel een kabeltester gehaald en een betere krimptang en connectoren.
Lijkt nu goed te gaan, alleen knippert nu de POE adapter.
Wat is dit nu weer?
Welk ledje knippert er precies?
Communicatie led knippert als er communicatie is.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..