Kan controller niet configureren

Tilly

UniFier
3 dec 2020
2
0
1
Heb xperiabox KPN en nieuw een Ubiquiti AP AC Lite gekocht en aangesloten. Heb op de pc de software gedownload en geïnstalleerd. Daarna de setup gedaan, maar ik kom niet verder dan stap 2. Daar moet ik een username en wachtwoord invullen van Ubiquiti account, maar dat heb ik nog helemaal niet. Ik begrijp dat je dat in een van de volgende stappen juist aan gaat maken. Uiteindelijk het accesspoint maar via de app ingesteld. Die doet het op zich goed. Enige probleem, dat ik heb is, dat niet automatisch overgeschakeld wordt op het sterkste signaal. Werkt alleen als ik wifi uit en weer aanzet. Hoopte dat via de controller in te kunnen stellen. En ik zie dat kanalen steeds wisselen. Misschien moet ik de kanalen vastzetten, zodat de Xperiabox op een ander kanaal zit. Maar dat kan ook alleen in de controller ingesteld worden?
 
Je kan ook verder met local account installatie. Dat moet ergens staan.
Je moet de wifi op de experiabox uitzetten. de EB en de AP weten niet van elkaars bestaan.
Dus je kan er beter nog een AP bijkopen.

Dit is ook de grootste misvatting van het kopen van een AP. Ze denken dan dat hun Wifi probleem opgelost is (met een zo'n ding kopen).
Unifi is ook niet gemaakt voor de doe-het-zelf-er. Er komt meer bij kijken dan dat.

Hier kan je wel alles vragen en helpen je wel verder.
 
Nou, ik wil niet zeggen dat ik een grote expert ben, maar een nono ben ik toch ook zeker niet. En in de handleidingen, ook die op dit forum staan, staat niet beschreven zoals ik dat op mijn pc te zien krijg en in die stap niet verder kom. Maar ik heb nu op internet toch gevonden hoe ik dat kan omzeilen.
En xperiabox hoef ik niet uit te zetten. Er zijn genoeg ervaringen mee met tegelijk gebruik van Xperia (of andere routers) en accesspoint: het werkt goed.
 
Nou, ik wil niet zeggen dat ik een grote expert ben, maar een nono ben ik toch ook zeker niet. En in de handleidingen, ook die op dit forum staan, staat niet beschreven zoals ik dat op mijn pc te zien krijg en in die stap niet verder kom. Maar ik heb nu op internet toch gevonden hoe ik dat kan omzeilen.
En xperiabox hoef ik niet uit te zetten. Er zijn genoeg ervaringen mee met tegelijk gebruik van Xperia (of andere routers) en accesspoint: het werkt goed.
Mijn opmerkingen waren ook niet persoonlijk bedoeld.

IMHO schiet je je doel voorbij als je maar 1 Unifi AP koopt en de Wifi op je weet-ik-veel-wat-box ook gebruikt. Daar is Unifi niet voor gemaakt.
Tuurlijk werkt het, maar je wifi-apparaat loopt niet met je mee van de ene naar de andere AP.

Anyway het werkt nu bij jou, dus problem solved.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..