UDMPro ervaring

Bij mij werkt de topo wel naar behoren, en VPN ook.
Wat me wel opviel is dat tijdens het omzetten van UGS naar UDM ook de switches uit moesten. voor een goede werking.
Misschien de oplossing voor je 'topo probleem'
Werkt DDNS bij jou?

edit: mijn traffic stats blijven op 25.5TB steken
edit2: traffic staat na 3 weken op 25.5 gestaan te hebben nu op 25.6, toeval??
ik verplaats ongeveer 800MB~1TB pm gem de afgelopen 12 mnd, dus.....
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt de topo wel naar behoren, en VPN ook.
Wat me wel opviel is dat tijdens het omzetten van UGS naar UDM ook de switches uit moesten. voor een goede werking.
Misschien de oplossing voor je 'topo probleem'
Werkt DDNS bij jou?
DDNS: Ik heb als test even een gratis noip account aangemaakt, en deze werkt perfect.
Reboot van de switch die "los" staat heeft niets geholpen helaas, ook de andere switch een reboot gegeven maar dat gaf geen verschil.
VPN ga ik binnenkort eens induiken, krijg morgen een nieuw docsis modem welke in bridge gezet gaat worden. Voor nu geen zin om met portforwarding/dmz etc aan de slag te gaan.
edit: VPN werkt ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week om Ubiquiti te proberen twee AP Pro's aangeschaft. Deze werken echt perfect. Ik had voor de installatie de software op een laptop draaien maar in inmiddels staat het op een Synology NAS. Aangezien de eerste ervaringen goed zijn overweeg ik nu de aankoop van een UDM pro maar lees veel goede verhalen maar ook horror verhalen (vooral uit de begin periode. Kan iemand delen hoe de UDM pro nu werkt?
Ik zit nu bij Ziggo maar krijg binnenkort een glasvezel aansluiting. UDM moet straks ook nog goed werken.
 
Ik heb de gok gewaagd en de UDM-Pro besteld, ter vervanging van USG en CK2 plus. alleen vergeten een HD er bij te bestellen, maar die haal ik wel bij de lokale pc shop. Ik zal volgende week de ervaringen delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
ervaringen tot zover: vanmiddag kwam het pakket binnen, unboxing altijd leuk, zelfs de schroefjes zijn netjes inpakt.
HD er in geplaatst en de udm naast de usg geplaatst aan de modem. Separaat opgesteld voor minimum downtime voor de rest van de fam.
Power aan en telefoon erbij met app, configuratie was snel geregeld. auto update van de firmware werd meteen gedaan, kon je niet beïnvloeden.
Meteen een tevredenheid onderzoek over hoe de configuratie was gegaan. Beetje voorbarig, had alleen de UDM aan de praat gekregen.
Toen begon de hoofdpijn. Laptop bekabeld aangesloten met daarop verschillende backups van mijn huidige config. ook van protect.
De versie van het netwerk is lager bij de UDM, protect hoger. UDM ondersteunde alleen versie 5.14.22 en ik had 23 als oudste staan....damn. alles opnieuw geconfigureerd en rest van de hardware aangesloten met zelfde namen en pw, alle wireless clients pakte het meteen op. so far so good, kostte wel ff meer tijd dan backup terugzetten. een switch wilde niet adopted worden, komt morgen wel. clients die er aan hangen worden wel herkend.
Protect nog niet aan de praat, daarvoor moet ik de camera resetten en daar had ik ff geen zin meer in. morgen meer...

Update: ik zie 2,88 GB aan unknown traffic, terwijl de udm pas 3 uurtjes draait...
update 2: het is de udm die heel veel unknown traffic genereert, download...
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: PcRene
Dagje later de camera en de switch reset, alles draait stabiel. geen netwerk of wifi problemen gehad. download snelheid is omhoog gegaan doordat de usg er tussen uit is gehaald en ik daar IPS had aanstaan. Op UDM ook, maar die heeft geen restrictie op 85Mb met IPS. De UDM geeft meer inzicht in statistieken en welke devices anomolies hebben. Deze had ik niet in de vorige setup.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Kleine Update.

Ik wilde even de HD weer helemaal leegmaken.
Dat doe ik dan via Windows om de partitie te verwijderen en vervolgens plaats ik de HD weer in de UDMP.
UDMP wel uitgezet want dat is geen hot-swap.
Heb deze truc wel eens eerder gedaan en geen probleem.
Nu dus wel.
De UDMP gaat zelf de boel op ext4 zetten.
De camera's zouden het dan gewoon weer doen, alleen deze keer niet (na de 1.8.2 update)
FF wat zitten klooien maar de camera's bleven weg.
Dus de camera's maar gereset en toen doken ze weer op in UDMP om toe te voegen.
Backupfile was er ook niet. Zodoende alle instellingen er weer ingezet.
En nu werkt alles (nog) :)

Wat mij ook opgevallen is dat de Internal Storage van 7.7 GB naar 1.7 GB is gegaan.
Lijkt erop dat Protect er veel van gebruikt.
 
Het schijnt toch een beta te zijn die even in de release channel was terecht gekomen.
Anyway bij mij werkt alles, dus vind het prima zo.
Alleen RTSP schijnt niet te werken in Protect (gebruik ik niet).
dat is het meest irritante, die camera's resetten...van de muur schroeven, reset, weer terug plaatsen en positioneren, evt prive zone aanpassen...
 
Kleine Update.

Ik wilde even de HD weer helemaal leegmaken.
Dat doe ik dan via Windows om de partitie te verwijderen en vervolgens plaats ik de HD weer in de UDMP.
UDMP wel uitgezet want dat is geen hot-swap.
Heb deze truc wel eens eerder gedaan en geen probleem.
Nu dus wel.
De UDMP gaat zelf de boel op ext4 zetten.
De camera's zouden het dan gewoon weer doen, alleen deze keer niet (na de 1.8.2 update)
FF wat zitten klooien maar de camera's bleven weg.
Dus de camera's maar gereset en toen doken ze weer op in UDMP om toe te voegen.
Backupfile was er ook niet. Zodoende alle instellingen er weer ingezet.
En nu werkt alles (nog) :)

Wat mij ook opgevallen is dat de Internal Storage van 7.7 GB naar 1.7 GB is gegaan.
Lijkt erop dat Protect er veel van gebruikt.
nadeel tov GK2 is inderdaad dat er geen extra card inzit waar de backup op terecht komt.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..