AC Pro wireless aansluiten

Bruce the boss

UniFier
25 mei 2020
56
4
8
Hallo,

Ik heb nu 4 acces point bedraad aangesloten maar er moet er nog 1 worden aangesloten op zolder en dat zal wireless moeten.
Het betreft een AC Pro

Hij is tweedehands en ik heb hem gereset / via het control center "apparaat vergeten" gedaan en daarna aangesloten.
Het control center ziet hem dan idd en na het adopteren en provisioneren werkt het.
Als ik bij apparaten kijk zie ik dat hij contact maakt met de dichtstbijzijnde acces point.

Maar is het ook de bedoeling dat ik hem zo aansluit?
Of moet het toch op een andere manier?

Schermafbeelding 2020-11-13 193907.png


Ik krijg n.l. de melding dat hij zijn IP-adres niet kan krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de configuratie van het AP tonen?
Om zeker te zijn dat er geen statisch ip is opgegeven of dergelijks.

Al zou dat niet mogen na een reset
 
Hallo,

Ik heb nu 4 acces point bedraad aangesloten maar er moet er nog 1 worden aangesloten op zolder en dat zal wireless moeten.
Het betreft een AC Pro

Hij is tweedehands en ik heb hem gereset / via het control center "apparaat vergeten" gedaan en daarna aangesloten.
Het control center ziet hem dan idd en na het adopteren en provisioneren werkt het.
Als ik bij apparaten kijk zie ik dat hij contact maakt met de dichtstbijzijnde acces point.

Maar is het ook de bedoeling dat ik hem zo aansluit?
Of moet het toch op een andere manier?

Bekijk bijlage 1821


Ik krijg n.l. de melding dat hij zijn IP-adres niet kan krijgen.

Volgens mij is dat een EOL Pro
 
Denk dat ik wel weet hoe het komt.
Hij maakt n.l. contact met "Serre-Pro" maar hij moet contact maken met "1e Verdieping".
De access point van de serre is n.l. veel verder weg geplaatst dan de "1e verdieping".
Hoe kan ik hem dwingen contact te maken met een ander access point?

het is overigens wel een AC Pro (staat er tenminste achterop).

dd.png

FJIMG_20201114_083638.png
 

Bijlagen

  • dd.png
    dd.png
    52,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in en het is idd een EOL maar hij maakt wel verbinding met een acces point maar met de verkeerde en hoe kan ik dat aanpassen?
 
Ik heb ze allemaal van de stroom gehaald en alleen de "1e verdieping" is nog online maar hij maakt geen verbinding terwijl ik hem er 3 mr. vanaf heb gelegd.
Ik weet niet wat nu te doen om dit op te lossen.
 
In de properties van de wireless AP kun je een voorkeur voor de uplink AP aangeven.

Hier vind je allo info over de (on)mogelijkheden van wireless uplinks:


Maar de belangrijkste reden is dat de 1e verdieping AP een 1ste generatie AP is en de Serre een 2e generatie AP. De eerste generatie AP kunnen alleen uplinken op 2.4 GHz, de 2e Gen AP uplinken bij voorkeur op 5 GHz. Je AP linkt dus met de Serre AP omdat die ook 5 GHz heeft. Ik denk dus dat de link via de Serre AP sneller zal zijn dan die naar de 1e verdieping AP.

Het soms niet kunnen verkrijgen van een IP adres via de wireless uplink is volgens mij een bekende bug in sommige firmwares. Welke firmware versie gebruik je?

Misschien is het een idee om de 1ste verdieping AP en de Overloop zolder AP om te wisselen? Een bedrade AP-AC-Pro is veel beter dan een wireless gelinkte AP-AC-Pro. En zeker als die draadloos gelinkt wordt met een 1ste generatie AP gebruik je de performance van die AP helemaal niet want er ontstaat een bottleneck over de draadloze 2.4 GHz verbinding.

Edit: Vergeet al het voorgaande. Je zei dat je een AC Pro hebt maar de foto laat duidelijk zien dat het een UAP Pro is. Dat is een heel ander type.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Ik heb ze allemaal van de stroom gehaald en alleen de "1e verdieping" is nog online maar hij maakt geen verbinding terwijl ik hem er 3 mr. vanaf heb gelegd.
Ik weet niet wat nu te doen om dit op te lossen.
Je weet nu wel waar je probleem zit. Nu het idd nog op zien te lossen.
Kan je niet AP's switchen?
Of bovenstaand verhaal eerst doornemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Ok allemaal bedankt voor jullie hulp en ik heb wat ac point gewisseld waardoor het nu werkt.
Heb ik nog 1 laatste vraag.

Ik heb nu 5ac-points waarvan er 4 dus 2e hands zijn en dat blijkt wel doordat ze EOL zijn.
Heeft het nut om deze te vervangen door nieuwe exemplaren of ga ik geen (weining) nadelen ondervinden?
 
Zolang ze blijven werken zou ik ze gewoon laten hangen. Zeker als het persoonlijk gebruik betreft.

Daarnaast zal het er van afhangen hoe lang de unifi firmware compatibel blijft met EOL apparatuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Ok allemaal bedankt voor jullie hulp en ik heb wat ac point gewisseld waardoor het nu werkt.
Heb ik nog 1 laatste vraag.

Ik heb nu 5ac-points waarvan er 4 dus 2e hands zijn en dat blijkt wel doordat ze EOL zijn.
Heeft het nut om deze te vervangen door nieuwe exemplaren of ga ik geen (weining) nadelen ondervinden?
Als het werkt en niemand klaagt dan gewoon zo laten.
Het is wel zo dat eol dingen minder snel zijn aan/op WiFi dan de nieuwere AP's
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..