Nieuwe acces point wifi6

Cliff

UniFier
14 nov 2020
25
7
3
Nieuw AP van UniFi zijn onderweg!
Nu las ik op de website dat je controller 6.0.34 moet hebben om je UDM (pro). Zal deze automatische geupdate worden bij de release van de hardware of die je dit zelf te doen?
 

Bijlagen

  • 0ECF8872-6F9C-4FAA-9201-7B265D8A73D4.jpeg
    0ECF8872-6F9C-4FAA-9201-7B265D8A73D4.jpeg
    892,4 KB · Weergaven: 46
  • 265A9854-4B93-4F10-B028-169FB8A28B8B.jpeg
    265A9854-4B93-4F10-B028-169FB8A28B8B.jpeg
    616,7 KB · Weergaven: 47
(screenshot is van een LR?)

De controller (als jie die al draaiende hebt) kan je zelf updaten (als het al niet automatisch gebeurt).
De AP's gaan dat niet doen.

Updaten kan je via je Controller settings > Maintenance
 
Dag matias,

Als leek is het me niet volledig duidelijk.

Op mijn UDM Pro draait controller 5.14.22, volgens de UniFi website dien je dus minimaal controller 6.0.34 te gebruiken zodat de nieuwe WiFi 6 AP’s zullen werken.
Mijn vraag is zal UniFi de controller automatisch gaan updaten naar versie 6 bij de release van hun nieuwe AP’s?

Als dit niet gebeurd dien ik nog verder huiswerk te maken om te bekijken hoe ik dit via mijn MacBook kan gaan verrichten :)

Ik wens mijn netwerk verder uit te breiden met enkele AP’s van WiFi 6 zodat we weer even verder kunnen En omdat ik behoefte heb om mijn oude hardware te vervangen.

Welke wifi6 modellen ik dien te nemen ben ik nog niet helemaal aan uit.

Locaties te voorzien;

Gelijkvloers - woonkamer
1ste verdiep - oversteek
Tuinhuis - dekking tuin
 
Normaalgesproken wordt de controller automatisch geüpdatet naar de laatste stabiele versie tezamen met de firmware.

Helaas loopt UI tegenwoordig flink achter met officiële firmware releases voor de UDM.

Welke firmware versie heeft jouw UDM?

De beta versie firmware 1.8.3 met controller 6.0.34 is 3 dagen geleden uitgebracht.
 
Ik heb momenteel firmware 1.8 - controller 5.14.22 de officiële verzie.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je dus of de beta firmware installeren of wachten tot hij door Ubiquiti officieel wordt uitgebracht.
 
Normaalgesproken wordt de controller automatisch geüpdatet naar de laatste stabiele versie tezamen met de firmware.

Helaas loopt UI tegenwoordig flink achter met officiële firmware releases voor de UDM.

Welke firmware versie heeft jouw UDM?

De beta versie firmware 1.8.3 met controller 6.0.34 is 3 dagen geleden uitgebracht.
Hoe bevalt de stabiliteit u momenteel?
 
Hoe bevalt de stabiliteit u momenteel?
Stabiel is het zeer zeker en ben dan ook zeer tevreden over de Ubiquiti apparatuur. Ik lees dat controller software ook visueel beter is geworden. Denk dat ik maar even wacht tot Ubiquiti zelf de firmware update voor mijn UDM uitbrengt.
1605463876079.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Cliff
hier ook beta 1.8.3, vandaag eerste issue te pakken. Ik kan met mijn mobiel niet meer op Protect inloggen, het device is offline wordt er gemeld. Middels pc en browser geen problemen om protect te kunnen openen. weet niet of dit aan de beta ligt..
 
  • Leuk
Waarderingen: Cliff
maar even on topic, zijn er ook reeds andere AP's aangekondigd? de Nano met wifi 6 staat bij mij op de wishlist. De nano werkt naar mijn mening veel beter dan de LR
 
Eerst even dit: Kunnen we de Apple vs Android discussie/opmerkingen op dit forum aub achterwege laten? Er zijn genoeg andere plekken waar die discussie gevoerd wordt, dit forum gaat over Unifi producten. Dat soort opmerkingen voegt helemaal niets toe.

Er is de laatste tijd door UI veel gesleuteld aan de cloud verbinding, wat wel belangrijk is is dat je de laatste versie van de applicaties hebt. Ook moesten sommigen de remote verbinding even uitschakelen en weer inschakelen om de boel weer werkend te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D_D
maar even on topic, zijn er ook reeds andere AP's aangekondigd? de Nano met wifi 6 staat bij mij op de wishlist. De nano werkt naar mijn mening veel beter dan de LR
Zoals ik hier en daar lees en de europese store regelmatig bekijk gaan ze trachten dit jaar alles nog op de markt te zwieren wat Wifi 6 is.
Dus alle gekende AP’s worden vernieuwd naar WiFi 6 versies. Ik zit er ook op te wachten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D_D
Log je wel in als een gebruiker met voldoende rechten? Alleen de gebruiker met “Owner” rechten kan remote access schakelen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..