USG en CK vervangen door UDM Pro?

USG en CK2+ vervangen

  • Ja

    Stemmen: 1 33,3%
  • Nee

    Stemmen: 2 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    3
M

MathiasB

Guest
Momenteel heb ik zowel een USG als een CK2+ (incl. rack mount) zitten, gevolgd door switches.
Nu kom ik (voorlopig) 2 poorten te kort die 'manageble' moeten zijn (m.a.w. VLAN keuze moet mogelijk zijn).

Nu vroeg ik me af of hoe ik het beste tewerk ga (de installatie bevindt zich in een server rack met nog 1U vrij).
  • Vervang ik de USG en de CK2+ door een UDM Pro?
    +Wint 1U
    + Win 8 extra poorten voor toekomstig gebruik
    + USG & CK2+ (incl. rack mount) doorverkopen => min of meer break-even aan kost
  • Koop nieuwe 24 poort switch
    - geen units meer vrij in server rack
    - mogelijks overkill aan vrije poorten
    - enkel maar kosten
    + meer poorten kan een voordeel zijn (al is dat onwaarschijnlijk)
De USG en CK functionaliteit in meerdere apparaten is mogelijks beter future proof dan 1 UDM Pro? Dat is misschien de belangrijste factor.

Daarnaast side-vraagje: iemand weet of er met de feestdagen ergens leuke kortingen gaan opduiken voor Unifi materiaal?
 
Klopt; maar het is de bedoeling dat alles in het rack blijft. Een USW 8 is niet echt iets wat je zo maar in het rack legt (estetisch gezien dan).
Tenzij ik er een 3D mount voor zou printen. (mijn USG mount is ook 3D geprint, dus dan zou ik ze op 1U kunnen samen stoppen).
 
Kijk.. je komt zelf al met een hele fraaie oplossing, nieuwe 1U frame maken voor de UCK en Switch 8-150W.
Wel ter info: de switch wordt geleverd met 2 rack-oren. Één kant kun je zo vast zetten in je rack, de andere kant kun je gebruiken om de 1U plate voor de UCK vast te zetten. De switch is ook 1U hoog.

Bijkomend: je zou dan ook kunnen overwegen de SFP slots te gaan gebruiken en daar modulen in prikken om naar een andere switch te gaan. Dan houd je wel 8 poorten over op de switch.
Ik heb tussen mijn USW-24, USW-24-250Watt en USW-8-150Watt een glasvezeltje liggen en raak zo geen UTP poorten "kwijt".
 
Dat zijn geen rack-oren maar beugels voor montage aan de muur. Ubiquiti raad zelf ten zeerste af om de US-8-150 in een rack te plaatsen omdat de behuizing dient als passieve koeling.
Ik weet dat veel mensen hem toch in een rack zetten maar zorg er dan wel voor dat je voldoende koeling hebt en geen gesloten rack.
 
Daarom dat ik dat dus wou vermijden.
De USG op zich is ook al passief gekoelt en hangt al in het rack.

De SFP slots was waarom ik het aanhaalde.
De UDM Pro heeft er namelijk ook waardoor ik van de 8 aangeleverde poorten er inderdaad geen enkele verlies.
Een korte glasvezel moet ik nog vinden, al zie ik daar in een "small office" opzet nu niet veel nut in. Momenteel verbind ik de switches via SFP met gewone koper kabels.
 
Beste Mathias,

ik heb de beslissing al even geleden genomen, en behalve één serieus issue zeer tevreden. Ik heb de stappen én uitdagingen op dit forum gedeeld.

voor mij was de keuze mbt snelheid, icm volledige IDP niveau 5 meer dan doorslaggevend.

succes, houdt bij het maken van de backup rekening met de huidige stand van de geïntegreerde controller software.

groet, Martin
 
Alright, met kerst eens kijken wat het budget zegt 🙃

Voorlopig de kast een beetje tot het uiterste gedreven en de hoogste "U" slot ook gebruikt. (ook al is dat beetje te dicht tegen het plafond van de kast aan..)
(de borstel zit er maar voorlopig, daar komt nog een server te zitten)

PXL_20201118_172527598.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.

Vergelijkbare onderwerpen