UniFi UAP-AC-LR met configuratie gekocht maar blijft wit/blauw knipperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zijltjes

UniFier
13 apr 2020
67
27
18
Hoi,
Omdat ik niet veel verstand heb van het geheel maar onze WiFi slechte was heb ik een Ubiquiti UAP-AC-LR gekocht met configuratie.
Ik moest doorgeven wat de naam van het netwerk moest worden en wachtwoord.
Ik had een backup bestand via de mail ook terug gekregen bij mijn bestelling.
Nou oké ik helemaal happy wachten tot hij geleverd werd.
Nou afgelopen vrijdag was het zo ver.
Dus ik doos openen lezen oké de instellingen hoef ik dus niet te doen.
Dus alleen ophangen en draadjes aansluiten.
Oké bij opstarten knippert de ring blauw wit.
Maar geen WiFi netwerk zichtbaar.
Maar nu 2 dagen verder is de ring nog steeds wit en knippert blauw.
Ik heb alle kabels gecontroleerd.
Alle kabels zitten goed.
Ook als ik hem uitzet en daarna weer aanzet blijft het hetzelfde.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is ??
 
Is het Knipperpatroon blauw-wit of blauw-wit-uit?

blauw-wit wil zeggen dat hij bezig is met een firmware upgrade, blauw-wit-uit dat hij in emergency recovery mode staat.
Geen van beide is goed.
 
Ik had het bedrijf gebeld.
Alleen zijn die op werkdagen bereikbaar.
Dus niet op zaterdag.

Als ik kijk gebeurt het volgende.
witte rand aan.
blauwe rand aan.
Daarna uit.
En dit blijft zich herhalen.
Wit-blauw-uit-wit-blauw-uit enz
 
Ok. Dan staat de AP in TFTP recovery mode en wil hij nieuwe firmware. Dan heeft de firma hem dus niet juist opgeleverd, of de reset button van deze AP zit vast. Want de AP komt in TFTP recovery mode als je de reset knop indrukt terwijl je de spanning er op zet.
 
Ok. Dan staat de AP in TFTP recovery mode en wil hij nieuwe firmware. Dan heeft de firma hem dus niet juist opgeleverd, of de reset button van deze AP zit vast. Want de AP komt in TFTP recovery mode als je de reset knop indrukt terwijl je de spanning er op zet.
Kan ik daar zelf iets aan doen zodat hij wel werkt ?
 
Ik heb een filmpje in de zip bestand gevoegd.
Duurde even voordat ik doorhad waarom mijn mp4 niet geaccepteerd werden.
 
Gisteren nog een mail gestuurd naar het bedrijf.
De mail die ik terug kreeg was het volgende:

Bedankt voor uw mail.

Dit probleem komt soms naar voren wanneer het apparaat te weinig voeding krijgt.
Zou u kunnen testen met andere bekabeling? Let op: Cat5E of hoger.
Mocht dit nog niet de gewenste oplossing bieden: Kunt u de controller back-up die ik heb toegestuurd inladen binnen een controller, en vervolgens de AP resetten. De AP zal dan automatisch de configuratie oppakken vanuit de controller.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, als u nog vragen heeft dan hoor ik graag van u terug.
----
Nou er veranderde niets.
Dus ik gebeld.(16.21 uur)
Ohh hij is juist aan de telefoon.
Ik vraag of hij u terug wil bellen.
Bedrijf was open tot 17.30 uur.
Maar nu 17.47 uur en niet terug gebeld.

Is er iemand hier die mij wel verder kan helpen ?
 
dus je hebt een controler draaien en de backup ge inporteerd

alleen de ap ziet hij niet

je hebt hem gereset ?
 
Ik heb controller op mijn computer draaien.
De controller ziet wel de UniFi.
Echter geeft hij aan niet verbonden te zijn.
Maar op de foto‘s die ik hier geplaatst heb zie je wel het op adres 192.168.1.55.
Ik heb ook al de software geuninstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd en de UniFi opnieuw gereset.
Toen gaf hij ook aan niet verbonden te zijn maar toen op op adres 192.168.1.169.
 
en als je nu eens deze contoler verwijdert nieuwe maakt dan ap resetten en kijken of hij dan wil verbinden

welk type is het ap
 
je bedoeld;
controller uninstalleren.
settings niet bewaren.
AP resetten.
controller software opnieuw installeren maar niet de backup erop zetten maar instellingen zelf opgeven.

klopt het dat je dat bedoelt ?
 
ja gewoon om te kijken of er een fout in zijn configuratie zit blanko controler dan ap reset ebn kijken of hij wel verbindt
dan kan je wat uitsluiten
wel back-up bezwaren maar niet laden
 
Bijzonder, maar ik kan nu mijn Ubiquiti Account niet inkomen meer.
Ik installeer opnieuw de software.
1/6 Name your Controller : Test ( genoemd voor nu)
2/6 sign in with your Ubiquiti account :
username : username die ik had opgekregen via het bedrijf.
Password : wachtwoord die ik had opgekregen via het bedrijf.
Invalid username or password please try again
krijg ik in beeld.

stom stom
hoofdletter.
 
Laatst bewerkt:
Yes.
Nu doet hij het dus wel.
Zie de afbeeldingen.
Alleen heet mijn wifi netwerk nu Test10
Lol.20200414_205052.jpg20200414_205052.jpg
 

Bijlagen

  • 20200414_205027.jpg
    20200414_205027.jpg
    234,4 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.