Unboxing the Switch 8 POE-150W

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.346
937
163
Lang naar uit gekeken en eindelijk binnen, de UniFi Switch 8 POE-150W.
IMG_0819.JPG

Weer een mooi apparaat om aan de "familie" toe te voegen.
IMG_0822.JPG

Er zit niet heel veel in de doos maar dat zou je aan het gewicht niet zeggen, wat een geweldig stukje techniek weer van Ubiquiti.
IMG_0821.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: RobertKoopman en mchp92
De bovenkant zo afdekken, niet bang dat de switch dan te warm zal worden?
Mijn 60W switchje kan ik wel als koffiekanwarmhouder gebruiken :cool:
 
Op de foto zie je het niet zo, maar hij hangt achterover. Extra ruimte voor lucht. Ze worden idd lekker warm :coffee:
 
Maar wel een mooie switch!
Ik wil er ook eentje, glasvezelverbinding maken.
Heb het niet nodig maar dit merk is echt een verslaving!
Raar eigenlijk, heb ik met andere netwerk merken helemaal niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Zeker mooi hoor, ik vind het ook verslavend, redelijk compleet en dan maar 4 apparaten op het dashboard. Ik wil ook nog wel wat meer :giggle:
 
Het staat ook in de manual van deze switch dat er niets bovenop deze switch mag. Daar zit namelijk de koeling.

Ik zou hem persoonlijk zeker niet zo laten zitten maar de beugels zo aanpassen dat hij bijvoorbeeld 3 cm onder de plank hangt.

Of de router onder de plank en de switch er bovenop.
 
En de switch omdraaien? Ik kan redelijk met m'n hand erop, lijkt wel of het warmer aan de onderkant is.
69 graden, wat is gangbaar?
 
Nee, want dan wordt de onderkant van de switch de warmte dissiperende kant. Want warme lucht stijgt op.
 
Ik ga er meer ruimte tussen maken, het moet wel heel blijven natuurlijk :geek:
 
Valt mij op dat bij jouw het blauwe ledje van de CloudKey nog goed te zien is. Bij die van mij is deze LED na 2 jaar erg zwak geworden.

Daarom heb ik normaalgesproken ook alle status LED's uit staan, om te voorkomen dat ze te snel verouderen.
 
Valt mij op dat bij jouw het blauwe ledje van de CloudKey nog goed te zien is. Bij die van mij is deze LED na 2 jaar erg zwak geworden.

Daarom heb ik normaalgesproken ook alle status LED's uit staan, om te voorkomen dat ze te snel verouderen.

Zolang het achter een dichte deur zit is dat wel een optie om over na te denken, was mij onbekend, toch zonde als dit achteruit gaat.


En op de nieuwe switch helemaal geen blauwe led aan?

Ik was al aan het spelen met de leds, staat inmiddels weer aan. Maar de post van @Hofstede geeft toch ook te denken om het uit te houden. Is dit alleen voor de CloudKey het geval, en hebben de andere UniFi apparaten hier geen last van?
 
Wat mij zelf opviel tussen de 8-150 (57˚ C) en 16-150(48˚ C) switch was met eenzelfde belasting een temperatuur verschil van 9˚ C. Logischerwijs ook wel te verklaren tussen de grote van de kast. Daarvoor heb ik gekozem om de 8-150 in te ruilen voor de 16-150. Het stroomverbruik in rust scheelde maar 1,5 W

Hier staan de ledjes allemaal uit. Als het kon zou ik de ledjes van de poorten ook uitschakelen of terugdimmen
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..