Unboxing The UAP AC Pro

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.343
935
163
De UniFi UAP AC Pro zit in een goede stevige doos.

1.jpeg


Bij het openmaken zien we dat het accesspoint goed en afgeschermd ingepakt is.

3F69ECF0-8FC9-4C92-821F-93C12A5D7C28.jpeg

Veel goede verhalen over gehoord dus de fun kan beginnen.

115F0705-CB1F-46F9-866E-DD833F8CC5C7.jpeg


Dit zit er in de doos, op naar de configuratie via de CloudKey.

4.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en mchp92
Ik test het vandaag, dan komt de rest van de familie binnen :love:
 
Bandsteering aanzetten, 2,4G midium en 5G maximum, zo heb je al een richting om zoveel mogelijk naar 5G te sturen
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Zoals de naam al een beetje doet vermoeden, je stuurt hiermee de verbindingen, je wilt zoveel mogelijk op de snelle 5G, die zet je dan maximaal power. De 2,4 zet je minder krachtig.
 
Ik gebruik alleen 5GHz op al mijn clients.
Roaming gaat vanzelf, heb ik niets voor ingesteld.
Zie iemand van de zolderverdieping naar beneden gaan, wisselt vanzelf tussen de 3 AP’s.
 
Zoals de naam al een beetje doet vermoeden, je stuurt hiermee de verbindingen, je wilt zoveel mogelijk op de snelle 5G, die zet je dan maximaal power. De 2,4 zet je minder krachtig.

Maakt kanaalbreedte nog wat uit?
Ik lees daar eigenlijk wisselende verhalen over. Heb nu (dacht ik) 20MHz op 2.4GHz en 40 op 5GHz bamd


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Net ff kanaalbreedte op 80 gezet
Maar nu worden de kanalen 36 42 48 alle 3 op 42 geduwd
Lijkt me wel heel veel herrie op zelfde kanaalnr
Moet ik die nra dan nog verder uiteen trekken?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dat klopt. Want je bundelt 4 20 Mhz kanalen in 1 80 Mhz kanaal. Als je meerdere AP's hebt dan moet je ze alle op een ander 80 Mhz kanaal zetten. Voor de keuze van de kanalen kun je de RF scan goed gebruiken.
 
Ja. DFS zijn kanalen die in het frequentiespectrum van bijvoorbeeld radar zitten. Als de AP radar detecteert dan mag hij die kanalen niet gebruiken. Maar daar krijg je dan vanzelf melding van. Je kunt ze gewoon gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Nee, zijn ook DFS kanalen. Kanalen die je niet mag gebruiken worden ook niet getoond in de software.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..