CloudKey 10/100 ipv Gigabit

Stiibun

UniFier
7 feb 2018
256
112
43
Denk dat ik vanavond maar eens naar de CloudKey moet kijken want valt me nu op dat deze op de switch aangeeft als 100/10 Mbps in plaats van 1 Gbps. Gisterenavond firmware update en controller update uitgevoerd, misschien heeft het daar iets mee te maken?
 
Heb je de bijgesloten, stugge, kabel gebruikt? Probeer dan eens een andere kabel.
 
Ja is aangesloten met de stugge kabel welke bij de Cloud Key werd geleverd. Gisterenavond te laat thuis om het nog eens te bekijken, maar vanmiddag gaf de controller op de switch poort terug aan dat de verbinding 1 Gbps was. Beetje vreemd, enige wat ik gedaan heb is de firmware van de Cloud Key bijwerken en controller software op 5.6.30
 
Die kabeltjes hebben nog wel eens nukken. Vandaar de vraag. Zelf heb ik hem gewoon met een normale kabel aangesloten en nooit problemen.
 
Beetje vreemd, enige wat ik gedaan heb is de firmware van de Cloud Key bijwerken en controller software op 5.6.30

Tip!: Na een update doe ik - bij heel veel van mijn apparaten - uit voorzorg altijd een extra herstart. Dan weet ik zeker dat de update-cyclus dan ook echt helemaal rond is en opnieuw een verse start heeft gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Ga het in ieder geval wat in de gaten houden of dit bij een volgende update ook voorkomt. Korte kabels genoeg dus de standaard kabel kan ik altijd vervangen. Dit weekend maar eens mijn audio rack afwerken en dan kan na verhuis HT spullen de rest van het netwerk hier afgewerkt worden.
 
Het was met die mooie stugge kabel dat het 'misliep' m4v3r1ck. Nou ja mislopen, niet dat ik veel merkte als ik connectie met de controller toen die gewoon op 100 Mbit draaide.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..