UniFi Dream Machine Pro werkt de SFP+ WAN2 poort niet

M

mtvdham

Guest
Goede dag,

Ik heb een UniFi Dream Machine Pro en zou graag de glasvezel verbinding van mijn provider direct op de WAN 2 poort te zetten. In eerste instantie heb ik een UniFi UF-GP-B gpon olt sfp b+ module maar deze krijg ik niet werkend. Is er iemand die wel een module werkend heeft gekregen?!
Ik zit op firmware versie 1.7.2

alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 43
Klopt de TX waarde van 1490nm wel?
Ik heb er eentje van 1550nm inzitten.
Wel in een USG Pro-4 maar dat zal niet veel uitmaken denk ik.
 
SFP of SFP+?? Providers gaan (nog) niet verder dan 1Gbit/sec.
Voor zover ik weet kunnen WAN poorten niet in snelheid geschakeld worden (schakelen tussen 10,100, 1000 MBit/sec of 10Gbit/sec). Weet echter niet of dit ook voor de UDM Pro zo is.
 
GPON is een heel andere glasvezel techniek waarbij men meerdere gebruikers over één glasvezel kan laten werken. Zover ik weet is KPN de enige die hier in Nederland al gebruik van maakt.
Belangrijkste punt is echter dat, ook al zou je inderdaad glasvezel via GPON hebben, deze module geregistreerd moet worden aan KPN zijde, anders kan het nooit werken.
 
Dan heb ik hier waarschijnlijk geen GPON aansluiting. Heb gewoon bij fs.com een module besteld en dat werkt uit de kunst.
Kan u mij vertellen welke module u heeft besteld. En deze werkt op de UDM pro?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..