Home Assistant Add-on: UniFi Controller

PatrickWielen

UniFier
10 jun 2020
11
12
3
Hoogvliet (Rotterdam)
Beste Alle,

Ik ben nieuw hier, heb deze week mijn eerste unifi nanoHD binnen gekregen. De controller (5.13.29) in eerste instantie op mij mac geïnstalleerd en werkt ook zonder problemen, zag later pas dat dit ook in Home Assistant kon. Heb de Add-on geïnstalleerd (5.12.72), krijg gelijk dat er een update is (5.13.29). Update gedownload (b0b1-debian-5.13.29-789fb12726864375a184a4bc6051e719.deb).

Maar dan, ik kan eigenlijk nergens vinden hoe en waar ik dit kan installeren of hoe ik dit kan updaten.

Voor het overzetten heb ik deze update eigenlijk wel nodig.


mvg Patrick
 
installeer unifi software.
in Home assistant vindt je hem terug onder instellingen en integraties.
Veel kan je daar niet doen tenzij je de wifi gaat gebruiken om te detecteren of er iemand thuis is via het gsm signaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook al tijden de Homeassistant addon draaien voor de unifi controller. In jouw geval heb je de eerste configuratie op je PC gedaan en is dit jouw bestaande controller. Als je hem wil overzetten naar de nieuwe controller (Homeassistant addon) moet je via export site op je PC en via Import site in de addon je netwerk overzetten naar de nieuwe controller. Vanaf dat moment heb je een unif controller 24 uur per dag online en kun via integratie met de Homeassistant ook aanwezigheids detectie configureren. Ideaal.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..