Classic vs New instellings modus

Aploki

UniFier
8 aug 2018
56
33
18
Rotterdam
Iemand ook problemen met de nieuwe instelling modus in de cloud key software?
Terug naar Classic mode, maar wanneer is de nieuwe stijl van instellen stabiel genoeg voor gebruik?

Onlangs kwam ik erachter dat:
- Wifi schedule in classic mode is "opgeven wanneer de Wifi AAN moet".
In de nieuwe modus moet je opgeven "wanneer de WIFI UIT moet"
- Voordeel van de nieuwe modus is dat je meer dan 1 periode per dag kan opgeven
Echter, het heen en weer switchen tussen classic en nieuwe modus zorgt ervoor dat alleen de laatste periode van die dag onthouden word.
Je mag dus je schedules elke keer weer opnieuw aanbrengen.
Grappig is dat online support mij adviseerde om wifi altijd aan te houden .... zucht. Support is qua kennis flink gedaald de laatste paar maanden.
- Na het switchen van classic naar nieuwe modus gaat Threat management (IPS in mijn geval) UIT, je moet hem handmatig aanzetten.
- Eenmaal in nieuwe instelling modus zijn er geen (ISP) snelheids metingen meer

Iemand andere (negatieve) ervaringen?

Alexander
 
Ik kan daar heel kort over zijn, ik vindt de nieuwe settings schermen een gruwel. Vooral het feit dat het allemaal in "Dark mode" is met heel weinig contrast en slecht leesbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Springer en Stiibun
Ik heb eindelijk een oplossing. Force provision heeft de wifi schedule weer omgekeerd. De slider geeft weer aan, waneer de Wifi AAN moet, en niet meer wanneer het UIT moet zijn. Waarom een "force provision" ineens dit probleem oplost is mij een raadsel.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..