USG 4 Pro Wan2 als Lan poort

USG 4 Pro Wan2 als Lan poort

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.346
937
163
Hempie heeft een nieuwe handleiding geplaatst:

USG 4 Pro Wan2 als Lan poort - Gebruik SFP als een Lan naar je USW

Op de USG 4 Pro zitten 2 SFP poorten Wan1 en Wan2, in deze handleiding gaan we Lan1 op de Wan2 configureren als Lan. Hierdoor spaar je een UTP poort op je switch. Voor de werking veranderd het niet, maar het staat gewoon cool. :cool:

Ga in de controller naar "Devices" en selecteer je USG, vervolgens op "Ports"
Nu gaan we de poorten configureren voor SFP.
Klik "Configure Interfaces " en neem de settings over van onderstaand voorbeeld.
Save je nieuwe instellingen en wacht tot je router klaar...

usg4.png

Bekijk deze handleiding...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RobertKoopman
Is er iemand die weet hoe je dit bij een Edge Router 12 kunt doen? Ik heb ETH 11 (SFP) rechtstreeks op de glasvezel van de internet aansluiting zitten.
Tussen de andere switches (1x US8-150W en 2x Edge Switch X) zit al glasvezel. Dit werkt zonder dat de configuratie ergens aangepast hoeft te worden.
Alleen de verbinding tussen de eerste switch en de Edge Router is nog koper.

Voor zover ik gelezen/begrepen heb zijn de eerste 8 ETH RJ45 poorten van de Edge Router deel van de ingebouwde hardware switch deze vallen ook allemaal onder de Local Bridge. Het verkeer hierdoor legt dus ook geen belasting op de CPU.
Het gebruiken van de SFP poort ETH10 in de local bridge gaat dan wel via de CPU maar gezien de capaciteit van de router lijkt me dat geen probleem.
Het gaat mij ook geen snelheidswinst opleveren want de SFP poorten zijn ook 1Gb.

Ik kan niet domweg ETH10 aan de local bridge toevoegen dat gaat mis. Ik kan het wel configureren maar het werkt niet.

Edge router br0.JPG

Ik heb gelezen dat ik de huidige IP range 192.168.1.1/24 van de Local bridge (ETH 1-8) " af moet halen", daarna dezelfde range op ETH 10 (SFP poort) toevoegen en daarna weer de eerste 8 poorten toevoegen aan de SFP via een nieuwe local bridge.

Ik snap het principe maar de werkelijke uitvoering is een ander verhaal.

Heeft iemand dit ooit uitgevoerd en werkend gekregen?
 
Ik zou er een flex mini bijplaatsen als je meer switch poorten wilt. De softwarematige bridge configuratie verminder de prestaties van de ER12 aanzienlijk.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.