protect op CK2+

D_D

UniFier
16 feb 2019
127
20
18
Avond,
begin de ck2+ een beetje zat te worden. Ik heb de afgelopen weken grote ellende gehad met bereikbaarheid van controller en protect middels app en rechtstreeks op ip.
DB versies terug gezet, reboots, etc. Vaak was factory reset de beste (tijdelijke) oplossing, gevolgd door een restore. Binnen een paar dagen was alles weer terug bij af. Het enige positieve was dat mijn netwerk gewoon bleek functioneren. Na de laatste update van vorige week vanuit UI leek het probleem opgelost, de netwerk controller werkt sindsdien weer voorbeeldig, ook remote. wat me wel opviel dat ik in de afgelopen periode nog nooit zó vaak mijn camera heb moeten resetten om die weer naar behoren te kunnen bekijken.

Maar goed, alles leek weer te werken, althans de netwerk controller. Protect heb ik na de vorige update weer aan de praat gekregen (na reset camera), maar de remote login middels app niet voor elkaar gekregen. SSO toegang uiteraard aangezet. middels ip login was het wel te benaderen. Ik dacht vandaag even tijd te hebben om verder in de instellingen te kijken, protect ligt er nu geheel uit. Inloggen op de ck2+ lukt, in kan vanuit de console protect starten, maar deze ligt er na een paar seconden weer uit.

Iemand suggesties? Heb geen zin in weer een fac reset/restore. Dat heb ik de afgelopen weken al zo vaak gedaan, maar het is geen oplossing, alleen een lapmiddel. meest vervelende is uiteraard weer reset van de camera, die je van de muur moet halen, resetten, terug hangen, private zone instellen, etc....

bij voorbaat dank!
 
als ik in de logging zit te kijken /srv/unifi-protect/logs zie ik dat gister om 2356 alles down is gegaan. Nu is het vreemde dat ik vanuit unifi support 10 minuten later een mail krijg.....unifi support kan toch niet bij mijn setup komen?
 
Support geeft aan dat het een hardware issue is en ik het moet retourneren....
 
Nee niet bij de setup , maar in de nieuwere versies kan je statistieken mee sturen deze staat standaard aan, kan zijn dat hiero wat tussen zit. Maar volgens mij in eula mag dat niet, zouden er geen gegevens die te herlijden zijn mee worden gestuurd.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..