Gasten netwerk en Iphones

marcelnooijen

UniFier
18 mei 2019
65
4
8
Bij het inloggen van het gasten portaal hebben Iphones moeite om aan te melden. Daar bedoel ik mee ze komen wel in de juiste vlan terecht en het vinkje op de Iphone staat er ook. Ik kijk dan ook op de Iphone en die krijgt het juiste IP adres. Bij een Android toestel voer ik hetzelfde uit en is dit geen probleem en schiet meteen door naar het inlogscherm voor gasten. Is dit een Iphone ding?
 
Zodra een Iphone contact probeert te maken gaat een Iphone niet door naar het inlogscherm.(er verschijnt op de Iphone wel het blauwe vinkje, dus verbonden). Een Android toestel heeft er geen moeite mee die gaat bij het aanmelden van het gasten netwerk meteen door naar het inlogscherm.
 
Ik hoor hier weinig klachten over iPhones en gastnetwerken.
Op een gemiddelde dag heb ik 5 gasten waarvan de meeste iPhones.
 
Zodra een Iphone contact probeert te maken gaat een Iphone niet door naar het inlogscherm.(er verschijnt op de Iphone wel het blauwe vinkje, dus verbonden). Een Android toestel heeft er geen moeite mee die gaat bij het aanmelden van het gasten netwerk meteen door naar het inlogscherm.

Net even zelf getest. Guest hotspot met voucher. Iphone se. Rolt meteen door naar login scherm bij mij
 
Net getest met iPhone 6 en iPad air 2 ... geen probleem met zowel voucher als wachtwoord.
In het verleden wel een keer problemen gehad hier, toen de webpagina gereset en daarna oke
Rene
 
Ik heb gasten portaal geprobeerd met mijn Android toestel en het bleek dat ik in dit geval er ook niet door heen kwam. Waar dat aan lag is voor mij een vraagteken? Alles maar eens ff opnieuw opgestart en nu kan ik er zo door heen. Nu moet ik nog een Iphone vinden ;)

Bedankt mannen!
 
Heb ook een gastnetwerk aangemaakt en heb hetzelfde probleem. Inlogscherm duurt heel lang voordat deze tevoorschijn komt.
Heb dit ook nog niet kunnen vinden waar dit aan ligt.
 
Geen problemen hier met ipad of iPhone op het gastennetwerk...
Firmware laatste officiële versies.

Rene
 
Ik gebruik ook de laatste officiële versies van de Firmware. Maar toch, misschien een verkeerde instelling?
Misschien een voorbeeld van hoe te handelen. (Handleiding)
 
Ik heb alles op laatste firmware draaien. Vandaag melde voor het eerst in tijden een android aan, zonder problemen.
 
Wat je het beste kunt doen (althans ik vind dat de makkelijkste manier) is gewoon ff alles weg donderen en alles opnieuw instellen. Probleem is (bij mij althans) opgelost en kan ook een device als zo'n k*t Iphone gewoon weer inloggen als gast..
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..