Netwerk opbouwen

D_D

UniFier
16 feb 2019
127
20
18
Goedenavond,

Ik ben bij een kennis een unifi netwerk aan het opbouwen, waar bij ik mijn gen1 controller gebruik. het volgende is gedaan:
1) UGS reset, default kunnen inloggen op 192.168.1.1. userid/pw de default ubnt. Password NIET aangepast
2) switch reset en aan usg gehangen
3) CK gen 1 aan switch gehangen (na reset) en middels router het ip adres achterhaald
4) CK geconfigureerd, switch en USG adopted. admin account aangemaakt, laat zeggen admin met pw admin. valt op dat voor device authentication je wel zelf uid kan gebruiken, maar niet zelfde pasword. stel dat pw wordt adminn
5) AP er aan gehangen en adopted
6) wireless netwerk configureerd
7) netwerk settings aangepast naar 10.xx.xx.x netwerk

so far so good, alles werkt. Echter.....als ik nu op de USG wil inloggen om ip van Ck te achter (met 10.x netwerk), kom ik er niet meer in. default ubnt/admin uid en alle bovengenoemde passworden geprobeerd, ik kom er niet in. iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Na adoptie moet je voor het inloggen op de USG ook de gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die je voor device authentication hebt ingesteld.
 
thanks, is uiteindelijk gelukt, maar er lijkt een vertraging in te zitten van ongeveer 20 minuten voordat alle wijzigingen ook echt zijn doorgevoerd. geduld dus..
 
Dat is raar. Normaalgesproken zijn zulke wijzigingen binnen een paar seconden klaar.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..