Geen verbinding AP

A

Arjan7900

Guest
Ik heb een AP Pro. De stroom verloopt via de meegeleverde adapter.
Het werkt allemaal prima als ik het AP aansluit dichtbij de router met een kabel van het AP naar de PoE adapter en dan via de adapter naar de router (Tele 2).
Nu heb ik onlangs een netwerkkabel getrokken om het AP op aan te sluiten. Deze is afgemonteerd op een wandcontactdoos. Als ik het AP nu aansluit op de wandcontactdoos en de PoE adapter bij de router laat staan (want daar heb ik stroom), lijkt er wel stroom naar het AP te gaan (AP wordt blauw en wifi signaal is zichtbaar), maar er komt geen dataverbinding tot stand.
Als ik het AP in zijn geheel aansluit op de wandcontactdoos, dus ook met de PoE adapter nog aangesloten voor de wandcontactdoos (met verlengsnoer), heb ik wel een dataverboinding. De kabel van de wandcontactdoos komt uit in de meterkast en heeft een RJ45 connector. Deze prik ik, in het laatste geval, dus bij geheel aansluiten AP voor wandcontactdoos, direct in de router.
Het lijkt er dus wel op dat de netwerkkabel (cat 6) geen data en stroom tegelijkertijd kan vervoeren. Heb ik iets verkeerd gedaan bij het aansluiten van de wandcontactdoos en/of de RJ45 stekker? Of is het beter om er een switch tussen te zetten of de kabel van de wandcontactdoos in de meterkast af te monteren op een wandcontactdoos i.p.v. een RJ45 stekker.

Hoor het graag. Erg bedankt alvast.

Groet,
Arjan
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..