CloudKey niet meer te benaderen

Rob Dijkstra

UniFier
11 okt 2018
28
1
3
Goedendag,
Situatie schets; Ik heb 4 x Unifi AP's [LR]; 1 x Unifi Switch; 1 x Unufi CloudKey. Alles draait via het Ziggo modem. En altijd feilloos.
Sinds vorige week is de CloudKey niet meer te benaderen en kan ik mijn netwerk niet meer managen.
Via de chat van Unifi kreeg ik deze link; https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/Unifi-Cloud-Key-Controller-starting-up/td-p/2562523 met het verzoek om de oplossing van "AmazedMender16" uit te voeren. Helaas is het mij nog steeds niet geulkt om e.e.a. te 'repareren'. Ik vraag jullie vriendelijk om hulp om alles weer bij het oude te krijgen.
Het WiFi netwerk werkt wel naar behoren.

Alvast bedankt.
Groet, Rob
 
Klopt, ik heb er vrij veel ervaring mee (gehad?) :cool:
Iedere keer dat mijn CK niet meer werkte compleet resetten en dan de backup terugzetten.
Backup gaat elke ochtend om 6:00 automatisch.
Kon ik aan de backup zien wanneer de crash plaatsgevonden had.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Moet je een ck resetten om een backup terug te kunnen zetten?
Ik heb pas om te proberen een back-up terug gezet ook met een andere software/firmware versie maar bleef gewoon op de laatste toen staan ik had hem niet gereset eerst maar ck ging wel wat doen en herstarten.
 
Bij mij was de CK steeds niet meer bereikbaar, zo dood als een pier.
Daarom een complete reset en een restore van de laatste backup.
 
ce5755a5cdd3142067fa875b5b2fa2fe.jpg



Wat word hier precies mee bedoeld.
En wat is het beste?
 
Ik heb na de laatste update van een ck gen1 gewoon een witte led (niet flashend) maar kan hier ook niet meer op inloggen. Kan ik dan ook gewoon de sd card eruit halen en resetten en backup terugzetten?
 
Waarom heb ik vaak na update dat cloudkey gen 1 niet meer online komt ook als ik klant dan bel of hij even stekker eruit en erin wil doen maar versie is wel bijgewerkt.
Kan je weer naar klant toe is toch drama
 
Steker eruit en erin is het middel om de database corrupt te krijgen. Ik gebruik altijd aparte usb voeding en hang die op de ups van de server / nas.
Denk btw dat er daarom een gen is met ingebouwde accu die zelf netjes een shutdown initieerd bij stroomuitval.
 
Als je hem gewoon via app update en dan zelf niet meer online komt is toch vaag.
Dan de klant app om hem even opnieuw op te starten meer kan je niet doen maar gewoon offline blijven.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..