Hoe kan de 5G AP zender uit?

R

Roberdino

Guest
Als newbie hier allereerst allemaal aangenaam om kennis te mogen maken en leuk om bij het Unifi forum aanwezig te zijn.

Zonder een uitgebreide discussie op gang te willen brengen waarom, zou ik toch graag de 5G zender van de UniFi AP-AC-Pro uit willen schakelen.
Iemand enig idee waar en of dit kan? Het gaat er dus om dat de 5G zender niet meer uitzendt.
 
Ja, je kunt 5 GHz uitschakelen. (Verander de groep naar UIT)
  • Apparaten> UAP> Config> WLAN's

Of als je alleen 5GHz op 1 SSID wilt uitschakelen, bewerkt je de SSID en schakel je Ingeschakeld bij dit toegangspunt uit .
  • Apparaten> UAP> Config> WLAN's
 
Dank voor de snelle reactie.

De 5G WLan netwerken uitschakelen had ik al gedaan.
Maar ik weet niet of de zender dan ook echt niets meer uitzend.

Ik snap niet wat je met de 2e oplossing: "bewerkt je de SSID en schakel je Ingeschakeld bij dit toegangspunt uit ." bedoeld.




Ik zie ook geen verschil in de benadering: "Apparaten> UAP> Config> WLAN's"

Hieronder een screenshotje van de uitgeschakelde 5G netwerken.

717

Ik constateer hier ook een ontwerp foutje.
Als je op bewerken van een netwerk klikt dan moet je nog op "opslaan" klikken, dat zit rechts buiten beeld.
Je moet dan het tabblad in overlay gebruiken zodat deze weer zichtbaar wordt.
 
ha! dat vinkje achter "default" . Die heb ik dus over het hoofd gezien. Bedankt.

En zend de AP dat ook echt niks meer uit op de 5G?


1 AP wil ik alleen aanzetten als hij echt gebruikt wordt.
Nu zet ik de stroom telkens uit met een klikon.
Het aanmelden duurt wat lang. maar is te doen.
Ik kan me voorstellen dat het netwerk het niet leuk vind als de AP telekens "hard" wordt verwijderd.
Misschien daarvoor een tip?
 
Dank je voor de reactie. Daar had ik al aangedacht. Echter is het gebruik niet in een vast scheme vast te leggen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..