Unifi word niet gevonden

B

biba

Guest
Unifi word niet gevonden

Als ik de controller opstart in Windows dan vind hij de Unifi gewoon en kan ik hem ook configureren.
Echter als ik hem met de Google discovery tool ( in windows) wil zoeken dan word er niets gevonden, de reden is dat ik de controller wil laten draaien op mijn Raspberry pi.
Deze is geïnstalleerd en start op met de wizard, echter ook nu word hij niet gevonden ???
 
Maar heb je hen verwijderd uit de windows controlers

Volgens mij als een ap al aan een controlers zit
Ga je hem niet meer vinden als los ap
 
Nee dat is ook iets, iedere keer moet ik de controller opnieuw installeren om de unifi te benaderen en als ik hem dus weer afsluit draait er niets meer wat problemen zou moeten geven.
ook als ik in de browser ingeef https://localhost:8443 kom ik in de wizard maar komt hij niet naar voren
 
Ja had ik gedaan, kwam er niet verder mee dus naar default gezet.
Hij word nu wel gevonden in discovery tool 192.168.1.20 , en ik heb de nieuwste controller software van de site gehaald.
Als ik deze installeer krijg ik nu alleen een AP icoontje links boven en verder gebeurd er helemaal niets, ik heb het op 2 computers geprobeerd en allebei hetzelfde.??
 
Ja anders kan je hem ook niet vinden in de discovery tool.
Ik wil het AP gewoon weer configureren via de controller maar de controller software die ik van de site heb gehaald laat alleen een icoontje zien.
Kan het mischien te maken hebben met oude firmware omdat hij nu weer in default is gezet en dat dit niet werkt met de huidige controller software?
 
Ik zie dat deze website bij jou wordt geopend in Internet Explorer. Dat gaat niet werken. Je moet de webpagina van de controller openen in Chrome.

Probeer in Chrome de controller op je Raspberry Pi rechtstreeks te benaderen met:

http://<ip adres van Raspberry Pi>:8443
 
Uiteindelijk gelukt, via Putty weer in default gezet,Chrome als standaard browser ingesteld en toen via de controller ingesteld.
Toch vreemd dat op de Unifi site bij de controller software staat dat het voor ALLE platforms is maar het via Internet Explorer niet werkt?
Nog 1 vraag, de controller draait nu op mijn laptop, als ik nu de controller op mij PI activeer moet ik dan het AP verwijderen van de controller van mijn laptop en dan via de controller van mijn PI hem ''adopteren''
 
Met platform wordt het operating system bedoeld: Windows, OS X, Linux etc. Officieel wordt alleen de Chrome browser ondersteund.

Je moet de AP inderdaad in de Windows controller vergeten. Dan krijgt hij een factory reset en kun je hem in de nieuwe controller adopteren.

Je kunt natuurlijk ook in de Windows controller een configuratie backup maken en deze in de nieuwe controller restoren. Dan ben je in één keer klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Van dat platform is bekend, maar als je de Windows versie download ga je er van uit dat het ook met IE werkt.
De config.exporteren en importeren zal niet gaan omdat hij nu op een Windows machine draait en dat kan ik niet op een Linux (pi) controller zetten.
Dus nu nog ff kijken hoe ik hem bij de huidige controller moet "vergeten"
Bedankt alvast
 
Tuurlijk gaat dat wel:

- Ga via Chrome naar de Windows controller op je PC.
- Sla de configuratie backup (Settings->Backup) van je Windows controller op op je PC.
- Ga via Chrome naar de controller die op de PI draait.
- Herstel de backup op deze controller. Selecteer daarbij de file die je in de 2e stap op je PC hebt opgeslagen.

Je hoeft dus geen file van de Windows controller naar de PI te kopiëren. Je download de backup file vanaf de ene controller naar je PC en dan upload je die backup file naar de nieuwe controller op de PI.

Dat is nu juist het leuke ervan dat de controller platform onafhankelijk werkt via Chrome. Internet Explorer werkt alleen op Windows, Chrome op alle drie platforms.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..