Geen apparaten gevonden

A

alt0182

Guest
Hallo allen,

ben nieuw in het Unifi wereldje maar ook ik ben eraan begonnen. Ik heb twee maal een AP AC Lite aangeschaft en momenteel loop ik tegen een installatie probleempje op. De UniFi is verbonden, en geeft wit stabiel licht af, wat volgens wifishop.nl stata voor 'wacht tot het wordt opgenomen in netwerk''. Ik heb de controller opgestart via browser maar deze geeft aan dat er geen apparaten verbonden zijn. Ben al een halve dag aan de haal wat het kan zijn maar ik kom er gewoonweg niet uit. Kan iemand mij helpen welke stappen ik zal moeten gaan nemen?

Groet, Alt0182
 
Geen van beide Rene. Het modem/router is van T-mobile, een DrayTek Vigor2132F.
 
Een cloud key is geen router, een cloud key is de userinterface om het Unifi netwerk mee te definiëren.
Maar de AP zijn ook te configureren met Unifi discovery tool of de Unifi UNms tool.... dacht ik.

Rene
 
Hmm, ik heb de tool gedraaid en ook deze vindt 'm niet.. Het lijkt erop dat ik iets ergens aan moet zetten om het apparaat wel te vinden. Is dit soms in de router instellingen?
 
Vertel nu eerst eens wat je precies gedaan hebt.
Heb je Unifi software gedownload en op je computer geïnstalleerd?
 
De APs krijgen gewoon een IP adres van je router.
Je hebt echter wel een controller nodig om de APs te configureren, dus of een cloudkey of installeren op je laptop/NAS/telefoon/........
'De Unifi' waar je het over hebt, zijn dat de APs of.........?
Hoe ben je nu met je router verbonden?
Het handigst (vind ik!) is om de initiële setup bedraad te doen, dus als je dat niet hebt en wel kan zou ik dat doen.
 
@Hofstede, ik heb de Unifi software/controller gedownload. Deze software verwijst mij naar 'Launch a Browser to Manage the Network'. In deze omgeving/dashboard zit ik momenteel. De UniFi AP AC Lite heb ik gekoppeld met mijn router/modem van T-mobile en hij geeft licht om 'aan mijn netwerk toegevoegd' te worden. MAAR in het dashboard is de AP niet te vinden.
 
@rodio, ik heb de software van UniFi gedownload. Het zijn inderdaad Acces points. de AP zijn verbonden met PoE en LAN. Ik heb de volledige setup bekabeld.
 
Ok. Heb je anti-virus of firewall software op de PC staan? Die gooit nogal eens roet in het eten bij het zoeken.
 
@Hofstede, dien ik beide uit te schakelen? Ik ben altijd vrij terughoudend hiermee. Eerst firewall proberen?
 
@rodio Top, met het uitschakelen van de firewall is het apparaat gevonden. Bedankt hiervoor! De AP is verbonden met mijn netwerk.
 
@Hofstede, hartelijk dank. Het systeem werkt nu als een trein. Voor jullie beeld, ik ben van 12,7 mbps down en 8,95 mbps up naar 141 mbps down en 145 mbps up geschoten. Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik, rodio en PcRene
hallo iedereen,

ik heb sinds kort een ubiquity acces punt een ac lite.
Ik heb controller aan gemaakt via mijn windows laptop.
hij vindt mijn unifi ac lite niet.
ik heb mijn unifi rechtstreeks aangesloten op de modem van telenet.
ik heb geprobeerd om al mijn firewalls uit te zetten maar dat werkte ook niet..
kunnen jullie mij daar bij helpen?
ik heb geen cloudkey of security gateway
 
Hallo,
Ik heb pas voor een vriend een AP AC lite gekocht en probeerde deze te configureren met de Android App. De app vind echter de AP niet. Als ik op mijn mobiele tel een netwerk toevoeg met het mac adres van de AC lite dan zie ik dat de AC lite geen IP adres heeft gekregen. Ook bij mij thuis bleek het de eerste keer erg lastig. Pas na een paar maal AC lite resetten kon de app het device vinden. Ik heb het idee dat de AC lite niet makkelijk een IP adres via dhcp krijgt.

Mijn vraag: Kan je ook een vast IP adres instellen in de AC lite? Ik heb iets gevonden over config via PuTTY maar die instructie is erg onduidelijk.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..